ارتقای استحکام قطعات خودرو با پلیمرهای نانویی


کد خبر : ۹۲۳ | تاریخ انتشار : ۰۴-۰۷-۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

گرانول پلی پروپیلن تقویت شده یکی از محصولات محققان کشور است که برای افزایش مقاومت قطعات در اختیار قطعه سازان داخلی خودرو قرار گرفته است.

کامپوزیت های پلیمری یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده در قطعات خودرو است که در سال های اخیر با افزودن برخی پرکننده ها به این کامپوزیت ها استحکام محصول نهایی افزایش می یابد.

در این راستا، یکی از شرکت های فناور، گرانول پلی پروپیلن تقویت شده با سیلیس نانوساختار و نانوذرات کربنات کلسیم تولید کرده و در اختیار قطعه سازان داخل کشور قرار داده است تا خواص مکانیکی نظیر استحکام مکانیکی و مقاومت در برابر ضربه در قطعاتی چون سپر، ملحقات سپر و قطعات پلیمری را افزایش دهد و در عین حال رنگ پذیری قطعات پلیمری را به صورت چشمگیری بهبود بخشد.

در میان پلیمرها، پلی پروپیلن به دلیل ارزان قیمت بودن و خواص مکانیکی و قالب پذیری فوق العاده، در تولید بیش از ۵۰ درصد مواد پلاستیکی مورد استفاده در صنعت خودرو به کار می رود.

ترکیبات پلی پروپیلن در قسمت های مختلف خودرو از قبیل سپره داشبورد و درب ها مورد استفاده قرار می گیرند.

چندین درجه از ترکیبات پلی پروپیلنی با مشخصات عملکرد متفاوت توسط ترکیب کردن پلی پروپیلن با مواد دیگر مطابق با عملکرد مورد نیاز بخش های مدنظر توسعه یافته اند.

ترکیب نانوذرات با ماتریس پلیمری توجهات زیادی در زمینه کاربرد ترکیبات پلی پروپیلن در صنعت خودروسازی به خود اختصاص داده است.
این امر به دلیل امکان استفاده از میزان کم نانوذرات به عنوان پر گنده) با افزایش خواص مکانیکی ضربه و استحکام است

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی