ایران سیم کار: عدم پرداخت مطالبات مجموعه را دچار بحران های جدی کرده است


کد خبر : ۹۷۶ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۸-۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رضا علی قاسمی مدیر عامل شرکت ایرانیان سیم کار گفت: عدم پرداخت مطالبات ما را دچار بحران های جدی کرده و هر سال هم نسبت به سال گذشته بدتر می شود، تهیه مواد اولیه (پلیمری –فلزات و فلزات رنگین) هم که به نرخ  روز تهیه می شود از مشکلات مهم ما است.

رضا علی قاسمی مدیر عامل شرکت ایرانیان سیم کار در توضیح تولیدات و خدمات مجموعه گفت: شرکت فعالیت طراحی و ساخت قالب های صنعتی و تولید قطعات و مجموعه های خودرویی را انجام می دهد، اعم تولیدات شرکت عبارتند از قطعات شانت و رکتیفایرها و رگولاتورهای مربوط به دینام خودرو، کاسه پدال، مجموعه درپوش فیلتر روغن، قطعات مربوط به سولونوئید استارت و انواع فن و شرود خودرو و  ده ها قطعه منفصله است.

قاسمی افزود: با همت همکاران شرکت در حال توسعه و گسترش است و در واحد تولید دستگاه های تزریق عمودی (برای تولید قطعات اینسرتی ) و پرس های ضربه ای برای تولید قطعات با قالب های پرو گرسیو به همراه فیدر سرو نصب شده است.

مدیرعامل شرکت ایرانیان سیم کار در مورد مشکلات و چالش های شرکت در سالهای سخت گذشته گفت: مدیران شرکت به جای تمرکز بر توسعه و نوآوری بیشتر اوقات درگیر پیگیری مطالبات و رفع درصدی از مشکلات مالی هستند که این وضعیت را قطعه سازان بزرگ به ما تحمیل کرده اند و آنها هم درگیر مشکلات بزرگتری نسبت به ما هستند.

عدم پرداخت مطالبات ما را دچار بحران های جدی نموده و هر سال هم نسبت به سال گذشته بدتر می شود، تهیه مواد اولیه (پلیمری –فلزات و فلزات رنگین) هم که به نرخ  روز تهیه می شود از مشکلات مهم ما است.

قاسمی تاکید کرد که واردات بی رویه مجموعه و قطعات از کشور چین از مهم ترین چالش های کنونی است و مشکلات شرکت کمبود نقدینگی، عقد قراردادهای اجباری و یکطرفه با کارفرما و خرید مواد اولیه به نرخ روز از بازار و یا شرکت های دولتی تولید مواد اولیه و عدم ثبات نرخ مواد اولیه است که ابتدا باید پیش پرداخت انجام و پس از آن قرارداد خرید جاری شود.

قاسمی خاطر نشان کرد که زمان پرداخت مطالبات هیچ گاه طبق سررسید متن قرارداد عمل نمی شود و تزریق نامنظم و قطره چکانی مطالبات با توجه به پیگیری های فراوان عرصه را بر پیمانکاران تنگ کرده است.

مدیرعامل ایران سیم در مورد نوع همکاری شرکت با شرکت های خودروساز و مشکلات در خصوص مطالبات گفت: مجموعه ما با شرکتهای گروه بهمن کار می کند و خوشبختانه مشکل حادی نداریم و مشکلات ما بیشتر با مجموعه ساز در خصوص عدم پرداخت به موقع مطالبات می باشد که متاسفانه همیشه تحت فشار  مضاعف هستیم و تعهدات آنها هیچ گاه به موقع انجام نمی شود.

قاسمی در مورد نقش شرکت در ایجاد اشتغال در حوزه بازار کار گفت: در این شرایط اقتصادی و در گذشته همیشه شرکت ایرانیان سیم کار در زمینه میزان فروش و تعداد پرسنل استخدامی رو به رشد بوده  و هم اکنون بالای ۵۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و در صورت دریافت مطالبات قادر به استخدام نیروهای بیشتر و افزایش فضای کاری مناسب خواهیم بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی