مشکل تامین نقدینگی و دریافت به موقع مطالبات، بزرگترین دغدغه قطعه سازان


کد خبر : ۹۸۲ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۸-۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل ایران دلکو گفت: بزرگترین دغدغه قطعه سازان کشور، مشکل تامین نقدینگی و دریافت به موقع مطالبات از خودروسازها
است.

“محمد مولوی زاده” مدیرعامل ایران دلکو در توضیح تولیدات و خدمات شرکت گفت: مجموعه ما تولید کننده دانش بنیان کاتالیست خودرو ، موتورسیکلت و مجموعه اگزوز و همچنین ارائه دهنده خدمات آزمایشگاهی و تحقیق و توسعه در حوزه کاتالیست بعنوان ازمایشگاه همکار اداره استاندارد است و شرکت تولید محصولات جدید با استانداردهای یورو ۵ برای کلیه خودروسازهای داخلی – تولید انواع کاتالیست خودروهای ایرانی و خارجی برای بازار یدک و صادرات – تولید مبدل های کاتالیستی موتور سیکلت را برای سال جاری در سبد محصولات خود دارد.

مولوی زاده در مورد مشکلات و چالش های شرکت در سالهای سخت گذشته گفت: مهمترین چالش ها مجموعه عبارتند از دشواری در تامین مواد اولیه وارداتی به واسطه کاهش درآمدهای ارزی – عدم امکان گشایش اعتبار به دلیل اعمال تحریمهای یکسویه بر کشور- افزایش ناخواسته هزینه های تولید به دلیل افزایش هزینه های مبادلاتی تامین مواد و تجهیزات وارداتی -شیوع ویروس کرونا که موجب رکود در بازار مصرف و اخلال در زنجیره تامین گردید.

به گفته مولوی زاده، عدم دریافت به موقع مطالبات از خودرو سازان و واردات بی رویه هسته کاتالیست کوت شده از چین توسط خودرو سازان و شرکت های داخلی از دیگر مشکلات حوزه قطعه سازان به حساب می آید.

مدیرعامل ایران دلکو در مورد برنامه های مجموعه برای سال ۱۴۰۰ گفت: افزایش صادرات محصولات تولیدی، تقویت و افزایش ظرفیت تولید، تحقیق و توسعه جهت بالابردن استاندارد مبدل های کاتالیستی منطبق بر استاندارهای جهانی و داخلی، ارزان سازی قیمت مبدل های کاتالیستی، توسعه بازار یدک از جمله برنامه ای آتی شرکت است.

مولوی زاده در مورد نوع همکاری شرکت با شرکت های خودروساز و مشکلات در خصوص مطالبات گفت: مجموعه ایران دلکو با تمامی خودروهای سازی های داخلی نظیر ایران خودرو،  سایپا، کرمان خودرو، کارمانیا، بم خودرو، دیار خودرو، گروه صنعتی آذربایجان، خودرو سازی فردا و شرکت های تولید کننده موتور سیکلت همکاری می کند.

مولوی زاده در توضیح نقش شرکت در ایجاد اشتغال در حوزه بازار کار گفت: در حدود ۳۷۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۰۰۰نفر بصورت غیر مستقیم در مجموعه مشغول بکار هستند.

وی همچنین افزود کلیه محصولات کاتالیستی این شرکت در بازار یدک با دو سطح کیفی الزامات آلایندگی تولید و توزیع می شوند، ضمنا مجموعه های اگزوز تولیدی این شرکت نیز در بازار یدکی تولید و عرضه میگردند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی