مشکلات قطعه سازی تهیه مواد اولیه به علت نوسانات ارز است


کد خبر : ۹۸۵ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۸-۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیر عامل شرکت قطعه سازی سومیتا گفت: مشکلات زیادی برای تهیه مواد اولیه به علت نوسانات ارز و بی‌ثباتی بازار تولید و صادرات انواع خودرو خارجی وجود دارد و مشکل اصلی کمبود نقدینگی است.

محمد جلال طالبیان مدیرعامل خورشید موتور (سومیتا) در توضیح تولیدات و خدمات شرکت گفت: مجموعه ما در تولید کالاهای خودرو داخلی به علت تحریم قطعات ماشینهای راهسازی، تولید کابل برق خودرو صنعتی و راهسازی تولید و راه اندازی فیلتر انواع خودرو فعال است.

طالبیان در مورد مشکلات و چالش های شرکت در سالهای سخت گذشته گفت: مجموعه مشکلات زیادی برای تهیه مواد اولیه به علت نوسانات ارز و بی‌ثباتی بازار تولید و صادرات انواع خودرو خارجی دارد و مشکل اصلی کمبود نقدینگی است.

مدیرعامل سومیتا همچنین در مورد نوع همکاری شرکت با شرکت های خودروساز و مشکلات در خصوص مطالبات گفت: قطعات تولیدی این واحد در خودروهای زامیاد ایران خودرو سایپا مورد استفاده قرار می گیرد.

طالبیان در مورد مشکلات واحد تولیدی سومیتا با شرکت های خودروساز یاد آور شد، پرداخت مطالبات معمولا طولانی است و معمولاً تعهدات خودروساز به موقع انجام نمی‌شود.

طالبیان در توضیح نقش شرکت در ایجاد اشتغال در حوزه بازار کار گفت: تعداد افراد شاغل در واحد ۵۵ نفر و در سال ۱۴۰۰ هم افزایش نیرو داشته‌ایم.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی