- خبر قطعه - https://khabarghate.ir -

بحران نقدینگی چالش همیشگی قطعه سازان

بهرام طیبی مدیرعامل شرکت پل آستارا صنعت در گفت و گو با پایگاه خبری خبر قطعه از عدم ثبات قیمت ها سخن گفت و اعلام کرد: هزینه های تولید ما برمبنای تامین مواد اولیه استوار است و درحال حاضر حتی در تامین مواد اولیه از طریق بورس نیز با افزایش قیمت مواجه هستیم.
از نظر او میزان سرمایه در گردش، مواد اولیه و تیراژ تعیین کننده مسیر خواهد بود و درحال حاضر میزان افزایش تولید برای قطعه سازان مشخص نیست.
طیبی با اشاره به وابستگی میزان تولید قطعات به تیراژ مدنظر دو خودروساز اول کشور عواملی از جمله تحریم و تامین مواد اولیه از قبیل کربن، فولاد، مس، مواد پلیمری، آلومینیوم و سایر مواد اولیه را در مشخص شدن نتیجه این امر دخیل دانست.
او ضمن اشاره به اعلام وزارت نیرو و وزارت صمت درباره بحران قطعی برق در ماه های آینده سال ۱۴۰۱ سخن گفت و این موارد را در کنار سایر چالش های پیش روی تمامی صنایع از جمله قطعه سازان قرار داد.
مدیرعامل شرکت پل آستارا صنعت وضعیت پرداخت مطالبات را بهبود یافته عنوان کرد و گفت: هردو خودروساز به طور تقریبی مطالبات ۱۲۰ روزه شان را از راه های مختلفی از قبیل معرفی به بانک، اوراق گام، چک های خرید دین، تفاهم نامه های سه جانبه و بخشی را نیز به صورت نقدی پرداخت کرده اند.