سهام مدیریتی ایران خودرو وسایپا به کدام شرکت ها می رسد؟


کد خبر : ۱۲۴۴ | تاریخ انتشار : ۲۳-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

قرار است قفل خصوصی‌سازی دو خودروساز بزرگ کشور باز شود و سهام دولت در شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا به بخش‌خصوصی واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقطعه؛ سرانجام قرار است قفل خصوصی‌سازی دو خودروساز بزرگ کشور باز شود و سهام دولت در شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا به بخش‌خصوصی واگذار شود. در این رابطه قرار است، به ترتیب۴۰ و ۲۵درصد از سهام دولت در سایپا و ایران‌خودرو واگذار شود. در این رابطه قطعه‌سازان یکی از مشتریان اصلی و قدیمی سهام دو شرکت جاده‌مخصوص هستند. اما باتوجه به شرایط موجود قطعه‌سازان بزرگ تصمیم گرفته‌اند، با تشکیل یک کنسرسیوم بزرگ، اقدام به خرید سهام خودروسازان کنند. در این رابطه قرار است شرکت‌های «کروز»، «آذین‌خودرو» و «سندن‌ایرانیان» برای خرید سهام این دو شرکت پیشقدم شوند. قدر مسلم خرید این سهام توسط قطعه‌سازان بزرگ دارای تبعات عظیمی در صنعت خودرو است که می‌تواند منشأ تحولات جدیدی در این خودرو شود.
بعد از کنسرسیوم قطعه‌سازان داخلی گروه مالی «پاسارگاد» نیز برای این مساله پیشقدم شده است. این گروه مالی که در عرصه‌های بانکداری، بیمه، سرمایه‌گذاری، ساختمان‌سازی و انبوه‌سازی، انرژی، معادن و صنایع معدنی فعال است و زیرمجموعه‌های متنوع آن در بورس حضور دارند، اینبار قصد دارد، با خرید سهام مدیریتی دو خودروساز بزرگ کشور، به صنعت خودرو نیز به‌عنوان یکی از صنایع مادر کشور ورود کند، حال باید دید باتوجه به منابع مالی عظیمی که این گروه از آن برخوردار است، آیا در رقابت با رقبا می‌تواند در این مسئله موفق باشد. مشتری سوم سهام خودروسازان، کنسرسیوم بخش خصوصی متشکل از شرکت‌های «زر»، «میهن»، «گلرنگ» و «ماموت» است، «هلدینگ زر» باتوجه به اینکه درصدد است حضور جدی در صنعت خودرو داشته باشد،در این زمینه ورود کرده، شرکت «ماموت» نیز باتوجه به اینکه یکی از خودروسازان بخص خصوصی بوده، با شریک شدن با شرکت‌های دیگر پا به این عرصه گذاشته است. مشتری چهارم نیز شرکت «سرمایه‌گذاری‌مهر تامین‌پارس» است که در این زمینه ورود کرده، حال باید دید درنهایت بلوک مدیریتی دو خودروساز بزرگ کشور چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

 

منبع: دنیای خودرو

دیدگاه شما

آخرین اخبار

اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند