بازگشت شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو


کد خبر : ۱۴۲ | تاریخ انتشار : ۰۱-۰۳-۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

در سال های قبل، شورای رقابت مسئول نرخ گذاری خودرو بود که پس از چند سال در آبان ماه ۹۷ ، سازمان حمایت با تصمیم سران سه قوه مسئول قیمت‌گذاری خودرو شد. در حال حاضر مسئولیت قیمت گذاری خودرو مجدد به شورای رقابت بازگردانده شد.

به گزارش خبر قطعه، روز یکشنبه طی جلسه ای با حضور شیوا رئیس شورای رقابت، نجفی منش رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران، نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان و نماینده هایی از سازمان بررسی کل کشور، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، دانشکده امیر کبیر، سازمان حمایت مصرف کننده، در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص روش قیمت گذاری خودرو انجام گرفت. همچنین طی این جلسه صحبت هایی پیرامون بازگشت شورای رقابت به اساس کار قیمت خودرو مطرح شد. نمایندگان اظهار داشتند تلاش بیشتر در جهت افزایش تولید خودرو انجام پذیرد تا ناهنجاری های اخیر بازار رفع شود؛ در حال حاضر حدود ۱۷۰ هزار خودرو به دلیل عدم تامین قطعه داخلی ، خارجی و پرداخت به قطعه ساز به صورت ناقص در کف کارخانه موجود است که در حال بررسی است و نتایج کار توسط دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سه قوه مصوب می گردد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی