تکذیب گروگانگیری خط تولید ایران خودرو توسط یک قطعه ساز


کد خبر : ۲۱۵ | تاریخ انتشار : ۱۰-۰۳-۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

خبر قطعه- در چند روز گذشته، گزارشی کذب که هیچ گونه سندی دال بر صحت آن وجود ندارد علیه یکی از قطعه سازان کشور در فضای رسانه ای منتشر شد؛ در گزارش یاد شده که ابتدا از سوی کانال خبری زرد و بدون هویت در تلگرام منتشر شد و سپس اغلب خبرگزاری های بزرگ اقدام به انتشار این اخبار و شایعات نمودند، از دکتر حمید صمدی، رییس هیأت مدیره اورند پیشرو با نشانه های مشخص همچون مدیر برتر جهادی سال ۱۳۹۷ یاد شده و اتهام گروگانگیری خطوط تولید ایران خودرو را به او نسبت داده شد و همچنین در این گزارش آورده شده که حمید صمدی به عمد خط تولید ایران خودرو را با ارسال نکردن قطعات سیستم سوخت رسانی در تاریخ ۱ خرداد به گروگان گرفته است.

شرکت اورند پیشرو طی پیامی به پایگاه خبری ((خبر قطعه)) ضمن تکذیب ادعای مطرح شده در گزارش و پیگیری آن از طریق مراجع قضایی به جهت انتشار اخبار کذب و دروغ آورده است که :

۱. این اتهامات در حالیست که بر اساس آمار موجود در شرکت ساپکو (تامین کننده قطعات ایران خودرو)، شرکت اورند پیشرو در تاریخ مذکور ۵۰۰ قطعه سیستم سوخت رسانی برای خانواده خودروهای پژو ۲۰۶ و ۸۹۶ قطعه برای سیستم سوخت رسانی خودروهای پژو ۴۰۵ به این شرکت ارسال کرده است.

۲. شرکت اورند پیشرو هیچ گونه قراردادی با ایران خودرو برای تامین قطعات نداشته اما با این حال در تمام این مدت به تامین قطعات این خودرو بدون قرارداد پایبند بوده است، چرا که مدیریت جهادی این شرکت پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید بوده و به خوبی میداند مشکلات ناشی از تحریم ها شامل همه بخش های تولیدی من جمله ایران خودرو است.

۳. اورند پیشرو بیش از ۴۵ روز است که به دلیل ناهماهنگی های موجود در سیستم بانکی و گمرکی کشور با مشکل عدم تخصیص ارز و توقف ثبت سفارش برای مواد اولیه تولیدی خود مواجه بوده و متاسفانه علی رغم پیگیری های فراوان همچنان این مشکل پابرجاست.

۴. اورند پیشرو مبلغ قابل توجهی از شرکت ایران خودرو مطالبه دارد که متاسفانه این مطالبات با روندی نامنظم و قطره چکانی از سوی ایران خودرو در حال پرداخت است که حتی چک های مطالبات پرداختی نیز در موعد مقرر پرداخت نمی گردد و مراتب این امر به اطلاع وزارت صنعت نیز رسیده است.

۵. ارسال این قطعات در شرایطی صورت گرفته که همه تولیدکننده ها با مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه و مشکلات سیستم بانکی و گمرکی داخل کشور دست و پنجه نرم می کنند و از سوی دیگر شرکت های قطعه ساز با توجه به کاهش ارزش پول به پنج برابر سرمایه در گردش بیشتر نسبت به سال گذشته احتیاج دارند که متاسفانه با تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی شرکت های خودروساز این امر میسر نمی شود.

بنا برآنچه که گفته شد اورند پیشرو، تمام تلاش خود را برای ادامه تولید خودرو در کشور انجام داده و اگر عزمی برای ندادن قطعه و ایجاد مشکل برای ایران خودرو داشت، بهانه هایی همچون پرداخت نشدن مطالبات و نداشتن قرارداد برای این امر وجود داشت اما همواره این شرکت تلاش کرده تا اتحاد خود با خودروسازان را حفط کرده و مشکلات زیاد موجود را درون خانواده خودروسازی کشور حل کند.
همه موارد فوق با مدارک موجود به سازمان بازرسی کشور نیز اعلام شده و به نظر می رسد از آنجایی که خبر منتشر شده در آن رسانه تولید ایسنا نبوده و چهار روز قبل در یک کانال بی نام و نشان منتشر شده که اکنون پرونده اش در مراجع قضایی به دلیل انتشار اخبار دروغ باز است، آن خبرگزاری که همواره به درست گویی شهره بوده درصدد برخورد با اینگونه اخبار برآمده تا از ایجاد تفرقه میان خودروسازان و قطعه سازان بپرهیزند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی