تشکیل کنسرسیوم قطعه سازان در دستور کار انجمن همگن قطعه سازان استان تهران قرار گرفت


کد خبر : ۳۷۴ | تاریخ انتشار : ۱۷-۰۴-۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مهندس کاظیمنی: تشکیل چنین کنسرسیومی می تواند قطعه سازان را در دستیابی به اهداف مشترکی همچون اهداف بلند مدت مالی که با تجمیع توان اجرایی و مدیریتی همه ی اعضا این تعاونی به دست می آید کمک کرده و توانمندی های عظیمی در زمینه اهداف مشترک حاصل شود.

خبر قطعه – بر اساس تعریف های علمی کنسرسیوم و یا تعاونی عبارتست از : اجماع توانمندی ها بین چند نفر شخصیت حقیقی و یا حقوقی که از ترکیب کردن اهداف هر شریک با همدیگر هدفمندی یکپارچه و کلی این اجماع حاصل میگردد

 

مهندس جمالی کاظیمنی عضو هیئت مدیره صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان استان تهران ضمن بر شمردن محاسن تشکیل کنسرسیومی متشکل از قطعه سازان همگن خودرو در کشور گفت : تشکیل چنین کنسرسیومی می تواند قطعه سازان را در دستیابی به اهداف مشترکی همچون اهداف بلند مدت مالی که با تجمیع توان اجرایی و مدیریتی همه ی اعضا این تعاونی به دست می آید  کمک کرده و توانمندی های عظیمی در زمینه اهداف مشترک حاصل شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد هدف از تشکیل این کنسرسیوم بصورت جزئی می تواند شامل موارد زیر باشد:

* هم افزایی علمی و مدیریتی بین قطعه سازان برای مقابله با تحریم های ظالمانه

* پیگیری مشکلات موجود در فضای کسب و کار در جهت حذف موانع ماندگار بر سر راه تولید قطعه سازی در کشور

* تدوین قرار دادهای فروش فی مابین قطعه ساز و خودروسازی؛منطبق بر تغییرات قیمتی در مواد اولیه و هزینه های تولید در جهت به روز بودن قراردادها

* تهیه و تدوین ساز و کار مناسب مالی در جهت عمل به تعهد مفاد قراردادها و ملاک قرار دادن قراردادهای منعقد شده بین قطعه سازان و خودروسازان

* با توجه به خریدهای نقدی مواد اولیه در داخل کشور و همچنین پیش پرداخت های خرید خارجی قبل از تحویل کالا ارائه روش های صحیح مالی در جهت تامین نقدنیگی بصورت یکماه در تولید به قطعه سازان

* کاهش هزینه های بازاریابی و همچنین کاهش هزینه های فروش و تحقیق و توسعه در بین این واحدها

این تشکل که با ترکیب توانای ها و سرمایه های شرکاء خرد و کلان بوجود می آید با مدیریت واحدی که ازمنتخبین آرای شرکاء تعیین می گردند مسئولیت های اداره امور این کنسرسیوم را در تمامی زمینه ها بعهده خواهند گرفت.

این عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازان استان تهران افزود : این کنسرسیوم طبق قوانین جاری ثبت شرکت ها به ثبت خواهد رسید و عمدتاً ضوابط بین شرکاء بر اساس قرارداد تنظیم شده بین آنها تعیین می گردد که مشارکت کنندگان کنسرسیوم منابعشان را از قبیل موجودی کالا یا سرمایه نقدی و غیره به اشتراک می گذارند و هئیت مدیره به نحوه خرج کردن این سرمایه ها مدیریت می کند.

ایشان در ادامه با برشمردن برنامه های قابل تدوین برای این کنسرسیوم عنوان کرد که با تشکیل کنسرسیوم قطعه سازان می توان مشکل عمده قرار دادها را که از بزرگترین مشکلات این تولید کنندگان می باشد را مرتفع نمود و نظام قانون مندی را در پرداخت ها از سوی خودروسازی ها ایجاد نمود تا عدالت پرداختی بصورت شفاف صورت پذیرد و همچنین با ورود این کنسرسیون به بحث خرید سهام خودروسازان و خصوصی شدن آنها و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به توان مند شدن این خودروسازی ها و خودکفایی در صنعت قطعه سازی نزدیک شد .

مهندس کاظمینی  در ادامه اهداف جزئی تشکیل این کنسرسیوم را بصورت زیر اعلام کرد :

* انعقاد قرارداد متمرکز خودروسازان با کنسرسیوم بجای قطعه سازان

* انعقاد قرارداد متمرکز بازار با کنسرسیوم بجای قطعه سازان

*پیگیری جهت خرید سهام دولتی خودروسازان توسط کنسرسیوم

* پیگیری تولید قطعاتی که از خارج خریداری می شود در داخل کشور با همیاری تمامی اعضاء

* ایجاد بستر صادرات قطعات مختلف تولیدی توسط اعضاء

* جلوگیری از رقابت منفی بین قطعه سازان با محصولات مشابه در مقابل خریداران

در پایان آقای کاظمینی اعلام نمودند که: در حال حاظر مشغول نام نویسی متقاضیان مشارکت در این تشکل هستیم و سپس اهداف و چهارچوب فعالیت ها  و روابط بین اعضاء در قالب قوانین موجود توسط  وکلای مجرب تعریف  خواهد شد و در نهایت درجمع اعضاء به مشورت  خواهی گذاشته خواهد شد.و بعداز ثبت قانونی این کنسرسیوم و انتخاب مدیران از سوی اعضا این کنسرسیوم فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی