تشکیل کمیته “حداکثرسازی ساخت داخل” در انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان استان تهران


کد خبر : ۳۹۴ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۴-۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

در این نشست با حداکثر آراء هیئت مدیره ی انجمن، علی یکه فلاح به سمت رئیس کمیته حداکثرسازی ساخت داخل منصوب گردید.

به گزارش خبر قطعه، روز گذشته در پنجمین نشست اعضا هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان استان تهران کمیته حداکثرسازی ساخت داخل تشکیل شد.
در این نشست با حداکثر آراء هیئت مدیره ی انجمن، علی یکه فلاح به سمت رئیس کمیته حداکثرسازی ساخت داخل منصوب گردید. مطابق قانون داخلی سازی، خودروسازان به‌عنوان دومین صنعت کشور تا حد امکان ملزم به استفاده از قطعات و خدمات ایرانی هستند. این کمیته جهت هم افزایی بین قطعه سازان در حوزه ی دانش، توانمندی و کمک به عمق ساخت داخل در صنعت قطعه سازی است تا با برنامه ریزی و استراتژی های معین هدف مشخص شده حاصل گردد؛ به همین منظور از همه ی اعضاء این انجمن دعوت می گردد در صورت تمایل به همکاری در این کمیته اعلام حضور نمایند تا جهت تعمیق بخشی عمق ساخت قطعات داخلی همفکری های لازم انجام گردد.

در همین راستا مهندس یکه فلاح طی پیامی به پایگاه خبری “خبرقطعه” ضمن تشکر از انتخاب ایشان بعنوان رئیس کمیته حداکثر سازی داخلی این انجمن از همه ی قطعه سازان محترم برای پیش برد اهداف این کمیته خواست تا در آن حضور داشته باشند که متن پیام به شرح زیر است.

(( با سلام

ضمن قدردانی از حضور و همراهی صنعتگران عزیز به ویژه اعضای محترم انجمن قطعه سازان همگن استان تهران، لازم است به اطلاع همکاران و صنعتگران عزیز برسانم، طبق نظر و پیشنهادهای مطرح شده در جلسه اخیر انجمن، مقرر شده است کمیته‌ای تحت عنوان کمیته حداکثرسازی ساخت داخل با حضور نمایندگانی از طرف شرکت‌های عضو و با ریاست اینجانب تشکیل شود.
ضمن تشکر از بابت حسن نظر اعضا برای این انتخاب، به اطلاع می‌رسانم هدف از تشکیل کمیته، در راستای سیاست‌های صنعتی جدید و عزم اعضا برای تشکیل کنسرسوم قطعه‌سازان، بررسی امکانات و زیرساخت‌های بالقوه و بالفعل صنعتگران همگن و برنامه‌ریزی برای تولید هدفمند محصولات و قطعات مورد نیاز صنایع خودروسازی است.

از آنجا که مقابله با تحریم‌های جدید که تلاش دارد زیرساخت‌های صنعتی کشور را هدف قرار دهد، نیازمند عزم ملی صنعتگران است، در نظر است از این توانایی‌های شناسایی شده، برای تأمین قطعات موردنیاز خودروسازان که تا پیش از این از خارج وارد می‌شدند، استفاده شود.
به همین منظور، کمیته حداکثرسازی ساخت داخل، ضمن استقبال از کلیه پیشنهادات واصله، درصدد است در سریع‌ترین زمان ممکن بانک اطلاعات توانمندی‌های تولید شرکت‌های عضو را تهیه و همزمان، با تشکیل یک اتاق فکر، جلسات منظم و هدفمندی را با اعضای انجمن و کمیته برگزار کند.
لذا از کلیه صاحبان صنایع مرتبط دعوت می‌شود ضمن مبادرت به ارسال اطلاعات مربوط به این پتانسیل‌ها، برای عضویت در کمیته مزبور پیش‌قدم شوند.

در حال حاضر همکاران ما در انجمن آماده دریافت این موارد هستند و نیز محل و زمان برگزاری جلسات کمیته نیز طی روزهای آتی به اطلاع خواهد رسید.

با تشکر

علی یکه فلاح
گروه صنعتی چکاد ))

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی