گام های بلند تشکیل کنسرسیوم قطعه سازان خودرویی در پنجمین نشست اعضا هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان استان تهران


کد خبر : ۳۸۵ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۴-۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

هدف نهایی این کنسرسیون باید حل مشکلات کلی پیش رو صنعت قطعه سازی باشد و منافع جمعی در آن به منافع شخصی ترجیح داده شود .

خبر قطعه – در نشست اعضای هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع نیرومحرکه و قطعه سازان استان تهران که با حضور تمامی اعضا هیئت مدیره در خصوص تشکیل کنسرسیوم متشکل از قطعه سازان بحث و تبادل نظر شد و آقای مهندس کاظیمنی که طراحی و تدوین برنامه های این کنسرسیون را بر عهده دارد به تشریح اهداف این کنسرسیوم پرداختند و هدف از تشکیل آنرا هم افزایی و بالابردن توان فنی و مدیریتی اعضا این کنسرسیوم بیان کردنند و احساس امیدواری کردنند با تشکیل این کنسرسیوم راه های تعامل با خودروسازان و پرداخت مطالبات انها به قطعه سازان هموار تر شود. در ادامه این نشست با بررسی مشکلات موجود در صنعت قطعه سازی و خودروسازی اعضا انجمن بیان داشتند که : حال امروز خودروسازی ها به دلیل عدم مدیریت اقتصادی در این مجموعه ها وخیم شده است و روابط خاص بر آنها حاکمیت دارد،زیرا مدیریت دولتی در این گروه های خودروسازی اعمال نفوذ میکند و تا زمانی که دولت نپذیرد بخش خصوصی در صنعت قطعه سازی و کمک به افزایش توان خودروسازی ها در خودکفایی و ارتقا سطح کیفی آنها به بلوغ و توانایی برای اداره این خودروسازی ها رسیده است ؛مشکلات حل نشدنی است و ما شاهد کم رونق شدن سود دهی صنعت خودرو خواهیم بود.

در ادامه جلسه خاطر نشان شد که : با تشکیل کنسرسیوم قطعه سازان و تدوین برنامه های اجرایی برای آن بطوری که منافع عموم قطعه سازان را تامین کند؛ می توان به بالا بردن دانش فنی و تسریع مشکلات آنها در حوزه های مختلف و بقا صنعت قطعه سازی در کشور امیدوار بود و زمانی می توان به پیشرفت صنعت خودروسازی امیدوار بود که تفکر منطقی اقتصادی در آن نهایی شود و تا زمانی که تفکر اقتصادی منطقی و بدون اعمال نفوذ در صنعت خودروسازی ها حاکم نشود شاهد زیان ده بودن این صنعت خواهیم بود زیرا تفکری که بر اساس منافع کلی و پیشرفت حداکثری اعمال نشود؛ نمی تواند زیان ده بودن این صنعت را جبران کند و در نهایت به پیشرفت کیفی و کمی ان منجر شود.

همچنین اعضا با اشاره به فضای مثبت ایجاد شده در انجمن افزودنند : درست هست که ماها گاهی در این مسیر با حجم مشکلات و دست اندازهای فراوان روبه رو هستیم و ممکن است خسته شویم اما نیاید فراموش کنیم که خدواند متعال تقدیر هرکسی را مشخص میکند و مطمئنن با همدلی و تلاش بیشتر این روزهای سخت سپری خواهد شد و ماها چون سالهاست در این صنعت حضور داریم باید تجریبات خودمان را در اعتلای کیفی و خودکفایی این صنعت بکار ببریم.

در ادامه ی بحث و بررسی تشکیل کنسرسیون قطعه سازان یکه فلاح مدیرعامل گروه چکاد و مسئول کمیته حداکثر سازی ساخت داخل انجمن همگن قطعه سازان استان تهران با اشاره به فضای ایجاد شده در این کنسرسیوم و تصمیم همه ی اعضا آن برای همدلی و هم افزایی گفت : هدف نهایی این کنسرسیون باید حل مشکلات کلی پیش رو صنعت قطعه سازی باشد و منافع جمعی در آن به منافع شخصی ترجیح داده شود

و در پایان این نشست مهندس جلالی نایب رئیس انجمن همگن قطعه سازان استان تهران با اظهار امیدواری به آینده ی روشن این انجمن و کنسرسیوم تشکیل شده از قطعه سازان خودرویی و پیگیری مشکلات اعضا آن عنوان داشت : با تدوین برنامه و استراتژی بهبود فضای کسب و کار توسط انجمن و ارائه آن به مسئولین ذی ربط جهت اجرایی شدن می توان سرعت چرخ تولید در کشور را افزایش داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی