۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از تولید قطعات در داخل کشور


کد خبر : ۴۶۸ | تاریخ انتشار : ۲۹-۰۴-۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس دفتر رئیس جمهوری از اختصاص ۴٠٠٠ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از تولید قطعات در داخل کشور خبر داد .

در یادداشت اینستاگرامی محمود واعظی آمده است:

روز جمعه ساعاتی را به بازدید از نمایشگاه «فرصت های ساخت داخل و رونق تولید» اختصاص دادم. نمایشگاهی که به همت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شده و برخاسته از نیازهای کشور در شرایط خاص تحریمی است. ایده برگزاری این نمایشگاه خصوصا در این شرایط کشور قابل تحسین است. قرار بر این است که از همه ظرفیت های داخلی برای طراحی و تولید کلیه نیازمندی های صنایع کشور که تا کنون تولید داخلی نداشته اند بهره گیری شود. در طی این بازدید گفت‌وگویی با مسئولان صنایع کشور، مسئولان وزارت صمت و برخی از قطعه سازان و تولید کنندگان عرصه صنعت داشتم. در این گفت‌وگوها مشخص شد که در صورت حمایت مالی، استعداد و توان لازم برای برآورده کردن نیازمندی صنایع کشور در داخل وجود دارد، از این رو مقرر شد در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوآوران و فعالان حوزه قطعه سازی، تا سقف ۴٠٠٠ میلیارد ریال به آنها تسهیلات ارائه شود
تا قطعات مورد نیاز صنایع را در داخل کشور تولید کنند.

آنگونه که مسئولان برگزاری نمایشگاه به بنده گفتند کلیه شرکت هایی که برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده اند، لازم‌ است پس از مذاکره و توافق اولیه با صنایع مذکور، مشترکا به غرفه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این نمایشگاه که گویا در سالن ٣٨b واقع شده، مراجعه نمایند و با تکمیل فرم های مربوطه و برنامه اقدام اولیه، از این بسته تشویقی ـ حمایتی استفاده نمایند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی