توان فنی و تکنولوژیکی لازم قطعه سازان برای اداره خودروسازی ها


کد خبر : ۵۵۲ | تاریخ انتشار : ۲۷-۰۵-۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

در صورت خرید سهام دولت توسط قطعه سازان، این صنعتگران می توانند خودروسازی ها را به لحاظ فنی و تکنولوژیکی به خوبی مدیریت کنند زیرا قطعه سازان خصوصی بوده و با صرفه جویی بسیار زیاد و ریزبینی مالی، مدیریت خوبی خواهند داشت و از اتلاف ها جلوگیری خواهند کرد.

خبر قطعه – نائب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو استان تهران اعلام می کند که در صورت خرید سهام دولت توسط قطعه سازان، این صنعتگران می توانند خودروسازی ها را به لحاظ فنی و تکنولوژیکی به خوبی مدیریت کنند زیرا قطعه سازان خصوصی بوده و با صرفه جویی بسیار زیاد و ریزبینی مالی، مدیریت خوبی خواهند داشت و از اتلاف ها جلوگیری خواهند کرد.

مهندس امیرحسین جلالی درخصوص توان تکنولوژی و دانش فنی قطعه سازان برای اداره خودروسازی ها در صورت خرید سهام دولت، اظهار داشت: در مورد اینکه قطعه سازان به صورت جمعی موفق شوند جایی را خریداری کنند مطمئن نیستم اما قطعه سازان می توانند خودروسازی ها را به لحاظ فنی و تکنولوژیکی به خوبی مدیریت کنند زیرا قطعه سازان خصوصی هستند و با صرفه جویی بسیار زیاد و ریزبینی مالی می توانند از اتلاف هایی که ممکن است در سازمان های دولتی و نیمه دولتی وجود داشته باشد ممانعت به عمل آورند.

نائب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو استان تهران تصریح کرد: صرفه جویی، مولد سرمایه است. با صرفه جویی و کاهش هزینه های اضافی می توان مدیریت بهتری داشت. خودروسازان گاهی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ شرکت زیرمجموعه دارند که مشخص نیست این شرکت ها سودده و یا بودجه خور هستند.

جلالی درخصوص طرح مطالبی مانند انتقال انحصار از خودروسازان به قطعه سازان در صورت خرید سهام دولت توسط قطعه سازان، گفت: انحصار اصولا موجب کاهش مقبولیت و اقبال می شود. شرکت های خصوصی بزرگی در حوزه صنایع مختلف در کشور وجود دارد و انحصاری در بخش خصوصی به وجود نمی آید. جمیع بخش خصوصی علاقمند است که بیشترین مقدار خودرو را با بالاترین کیفیت بفروشد تا موفق به تداوم فروش خود شود.

نائب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو استان تهران گفت: پس از خصوصی سازی، دولت باید سیاست گذار باشد و بخش خصوصی باید کار تصدی و اجرا را در دست داشته باشد. دولت با سیاست گذاری درست حتما می تواند پس از خصوصی سازی، از انحصار جلوگیری کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی