برگزاری نخستین رویداد فن‌آورانه ساپکو، تلاقی توان‌مندی‌های دانش‌بنیان و نیازهای صنعت قطعه‌سازی


کد خبر : ۷۵۷ | تاریخ انتشار : ۰۷-۱۱-۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

با هدف تلاقی توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و نیازمندی‌های فن‌آورانه صنعت قطعه‌سازی، شرکت ساپکو نخستین رویداد فن‌آورانه ۲۰۲۰ SAPTECH را با مشارکت متولیان و دست‌اندرکاران حوزه علم و فن‌آوری برگزار می‌کند.

در این گردهمایی که روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه و هم‌زمان با ایام بزرگ‌داشت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، ساپکو قطعات و مواد اولیه خودکفا نشده، قطعات و مواد اولیه موجود در لیست تامین از منابع خارجی، قطعات تسهیل کننده مسیر خودکفایی و نیازهای فن‌آورانه آتی خود را برای سرمایه گذاری و ساخت توسط شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور و سازندگان علاقه‌مندان به صنعت خودرو به نمایش می‌گذارد.
این نیازمندی‌ها شامل حوزه‌های پنج گانه مگاماژول بدنه، مجموعه‌ها و قطعات استاندارد، مگاماژول شاسی و تعلیق، مگاماژول قوای محرکه، مگاماژول تزئینات داخلی و خارجی و مگاماژول برق و الکترونیک می‌شود. افزون بر این، مواد اولیه، قالب و ابزار و تجهیزات تست صحه‌گذاری از دیگر نیازمندی‌ها در این حوزه است.
در نمایشگاه جانبی محل برگزاری این رویداد، سازندگانی که بیشترین قطعات ارزبر را دارند، در ۲۴ غرفه محصولات خود را عرضه خواهند کرد. ۳۳ غرفه نیز برای متولیان و شرکت های  دانش بنیان و فناور برای معرفی خود و ارائه محصولات مرتبط با صنعت خودرو در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
برگزاری جلسات تخصصی، مذاکرات دوجانبه با رویکرد ارائه معکوس ( Reverse Pitch) از مهم‌ترین برنامه‌های  این رویداد فن‌آورانه است.
شایان ذکر است ساپکو بهره‌برداری از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور را از ارکان تحقق اهداف  خودکفایی و توسعه خود قرار داده است. نخستین رویداد فن‌آورانه ساپکو در روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه ۹۸ و از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶ در محل سالن همایش های شرکت ساپکو پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان این صنعت خواهد بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی