تیم تحقیقات کیفیت انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی استان تهران در کنار خودروسازان


کد خبر : ۷۷۹ | تاریخ انتشار : ۰۷-۱۲-۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

یکی از اقداماتی که انجمن قطعه سازان همگن خودروی استان تهران از زمان فعالیت خود انجام داده است راه اندازی مرکز مطالعات استراتژیک در این انجمن می باشد

خبر قطعه – در جلسه مشترک قطعه سازان خودروی استان تهران با مدیرعامل ساپکو ضمن ارائه گزارشات و مشکلات عمده قطعه سازان مهندس امیرحسین جلالی گفت : قطعه سازان خودرویی استان تهران خواستار اصلاح مواردی در همکاری با ساپکو شده اند که به شرح زیر می باشد :
۱- اصلاح و عدم دریافت ۲.۵ درصد سپرده گارانتی به ساپکو زیرا این مبلغ از تمامی قراردادهای قطعه سازانی که گرید A نیستند با ساپکو کسر میشود
۲-تغییر در روند اجرایی چک های ضمانت عقد قرارداد با این مجموعه ساپکو که بعنوان مثال یک قطعه سازی مجبور میشود در هر فصل قرار داد تعداد زیادی از چک های خود را بعنوان ضمانت در اختیار ساپکو قرار دهد که میتوان برای مجموعه قرار دادهای یک قطعه ساز تنها یک برگ چک دریافت شود
۳-دریافت دیرکردهای چک های خرید دین از قطعه سازان توسط بانک ها که تقتضا میشود این امر بصورت ویژه در دستور کار ساپکو قرار گیرد تا این مبالغ به حساب قطعه سازان برگردد

مهندس جلالی با بیان این مطالب افزود : یکی از اقداماتی که انجمن قطعه سازان همگن خودروی استان تهران از زمان فعالیت خود انجام داده است راه اندازی مرکز مطالعات استراتژیک در این انجمن می باشد که با بررسی صورت های مالی منتشر شده ایران خودرو در سال ۱۳۹۷ این گروه خودروسازی در سال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه ی گارانتی پرداخت کرده است که این انجمن پیشنهاد می دهد تیم تحقیق کیفیت این انجمن با مهندسین کیفیت ایران خودرو همکاری بیشتری داشته باشند تا با به کارگیری روش های کیفی به روز دنیا و پیاده سازی آن در قطعات بتوانیم هم رضایت بیشتر مشتریان را جلب نمائیم و هم هزینه های گارانتی که بر ایران خودرو تحمیل میشود کاهش دهیم که مطمئنا با پیاده سازى این روشها در خطوط تولید ایران خودرو و قطعه سازان میتوان هزینه هاى کیفى را کاهش و بخشى از این صرفه جویى را بابت نوسازى و ارتقا کیفیت قطعه سازان هزینه کرد و در صورت اجرای شدن این طرح؛جزییات اجرایى را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مهندس پیرمحمدی در ادامه ی این نشست با ابرازی خوشحالی از این پیشنهاد گفت : مجموعه ساپکو آمادگی کامل را برای اجرایی شدن این کار تحقیقاتی را دارد و بنده هم شخصا در این کار هر کمکی لازم باشد انجام خواهم داد و امیدوار هستم هر چه سریعتر پیشنهادات اجرایی انجمن به دفتر ساپکو ارسال گردد تا کار عملیاتی شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی