رئیس کمیسیون صنایع مجلس:راه نجات صنعت خودروسازی واگذاری آن به بخش خصوصی است


کد خبر : ۸۰۴ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۵-۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

نشست هم اندیشی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران با مجلس شورای اسلامی و مسئولین گمرک جمهوری اسلامی پیرامون بررسی مشکلات صنعت قطعه سازی کشور برگزار شد.

خبرقطعه – عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نشست مشترک نمایندگان مجلس و گمرک با انجمن قطعه سازان همگن استان تهران حضور داشت و راهکارهای خود در جهت رفع مشکلات قطعه سازان را ارائه کرد.

اکبری تالارپشتی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص الزام ورود و حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصادی، راه نجات صنعت خودروسازی را واگذاری آن به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: دولت باید سهام خود در خوردوسازی‌ها را واگذار کند، از میدان کنار رود و بخش خصوصی وارد‌ کار شود تا شرکت‌های خودروسازی قدرت رقابت با دنیا را داشته باشند. دولت باید حمایت لازم از صنعت را داشته باشد ولی تصدی گری در کار نباشد.

وی با اشاره به مشکلات قطعه سازان بیان کرد: چرا باید شرایط به گونه ای باشد که قطعه ساز با وجود مشکلات اقتصادی بسیار به موقع و در زمان مشخص قطعات لازم را به خودروسازان تحویل دهد ولی مطالبات خود را بعد از ماه ها دریافت کند؟!

رییس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باور و اعتقاد من است که مردم و بخش خصوصی باید وارد اقتصاد کشور شوند. اگر دولت باشد جای مشخصی برای تحریم ها وجود دارد ولی با وجود بخش خصوصی اثر تحریم ها کم رنگ تر می شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر وجود انجمن ها را سبب ایجاد همبستگی میان قطعه سازان دانست و بیان کرد: در این انجمن ها مشورت لازم انجام و راهکارهای مناسب ارائه می شود. حتی اکنون می توانند افراد زبده و توانمند را برای کاندیدای وزارت صمت معرفی کنند.

اکبری تالار پشتی با اشاره به اینکه جوانانی که توانایی ساخت و ارسال ماهواره به فضا را دارند می توانند قطعات الکترونیکی خودرو را هم بومی سازی کنند، گفت: قطعه سازان با همت نخبگان، جوانان و دانشگاهیان داخلی آستین را بالا زنند و در حوزه صنعت خودرو کشور را از وابستگی به خارج از کشور مبرا سازند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی