حمایت از قطعه سازان و دانش بنیان ها وابستگی قیمت خودرو به نرخ ارز را خنثی خواهد کرد


کد خبر : ۸۵۵ | تاریخ انتشار : ۱۵-۰۶-۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

محمدصالح جوکار رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اظهار داشت: با حمایت از قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان می توان وابستگی قیمت خودرو به نرخ ارز را از بین برد.

محمدصالح جوکار در گفتگویی اظهار داشت: افزایش تقاضا و کاهش عرضه و همچنین ممنوعیت واردات خودرو موجب عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و در نهایت افزایش قیمت خودرو شده است. بنابراین افزایش تولید در راستای اشباع بازار خودرو ضرورت دارد.

وی افزود: نکته بعدی توجه به کیفیت خودرو است اگرچه کیفیت خودروهای تولید داخل در سالهای اخیر افزایش یافته اما هنوز با استاندارهای جهانی فاصله دارند که امیدواریم وزیر جدید صمت همان طور که افزایش کمی خودرو ظرف مدت سه سال را در اهداف خود دارند به کیفی سازی خودرو نیز توجه کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان قیمت خودرو را از وابستگی به نرخ ارز نجات داد، گفت: حمایت از قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان در این زمینه بسیار مهم است زیرا هر چه قدر قطعه سازان قطعه تولید و خود را از دنیای خارج بی نیاز کنند این وابستگی کاهش خواهد یافت. همچنین شرکت های دانش بنیان که در این زمینه دارای ایده هستند می توانند کشور را از واردات قطعات خودرو بی نیاز کند.

رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: انحصار در صنعت خودرو کشور رقابت بین خودروسازان را کاهش داده است. بنابراین وزیر جدید صمت باید با ایجاد رقابت زمینه کیفی سازی و کمی سازی خودروهای تولید داخل را فراهم کنند.

برچسب ها:, ,

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی