عضو انجمن قطعه سازان از بی برنامگی و بلاتکلیفی تولید خبر داد


کد خبر : ۸۸۴ | تاریخ انتشار : ۲۱-۰۶-۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

محمود نجفی سهی عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: تولید امروز در بلاتکلیفی کامل قرار دارد و تولید کننده نمیداند به چه قیمتی می تواند تولید کند و به چه قیمتی به فروش رساند.

نجفی سهی در توضیح آنکه چه کالایی را ساخت داخل میدانیم؟ گفت: برای اینکه کالایی را ساخت داخل بدانیم باید حداقلی از ساخت آن را در کشور انجام داده باشیم، زیرا امروز متاسفانه کالایی ساخت داخل نامیده میشود که فقط چند پیچ از کل پیچهای آن در داخل بسته می شود. مثل بعضی از خودروها و اغلب لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه، صوتی و تصویری و با توجه به عوامل مختلف تاثیرگذار در ساخت داخل به نظر کالایی که به طور متوسط کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل دارد را باید کالای مونتاژ داخل و کالایی که بیش از این داخلی سازی شده را کالای تولید داخل بنامیم؛ به شرطی که در مدت زمان مشخص تعیین شده ساخت داخل آن را به ۷۰ تا ۸۰ درصد و البته درباره کالایی که امکان ساخت داخل آنها تا ۱۰۰ درصد وجود دارد تا این درصد ساخت داخل انجام شود.

سهی در مورد اقدامات انجام شده با قاچاق کالا نیز گفت: به نظر من، بهترین و کم هزینه ترین روش مبارزه واقعی با قاچاق کالا، اجرای کامل و ۱۰۰ درصدی قانون مالیات ارزش افزوده است. البته آن هم باید بدون استثنا برای همه فعالان اقتصادی از شروع تولید و واردات تا مصرف کننده در تمام زمینه ها و برای تمام آحاد جامعه اجرا شود و انجام آن بر مبنای مالیات بر مصرف از مصرف کننده نهایی به جای روش فعلی اخذ مالیات ارزش افزوده باشد.

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو  تاکید کرد: برنامه ریزی برای تولید داخل از دیگر موارد ضروری است. همچنین باید از واردات بی رویه و غیرضروری جلوگیری شود. تولید امروز در بلاتکلیفی کامل قرار دارد و تولید کننده نمیداند به چه قیمتی می تواند تولید کند و به چه قیمتی به فروش رساند.

سهی در مورد ساماندهی بازار ارز و تثبیت نرخ ارز در بخش تولید گفت: ما در کشور با بی برنامگی در تولید روبه رو هستیم؛ از یکسو برای تولید بعضی از کالاها واحدهای بسیار زیادتر از حد نیاز ایجاد کرده ایم و با وجود ظرفیت خالی تولید در این واحدها نسبت به واردات کالاهای مشابه تولید آنها اقدام می کنیم و از سوی دیگر، به دلیل مشکلات فراوان که تولید و تولید کننده با آن روبه رو است و عدم توجه به برنامه ریزی لازم، علاقه برای سرمایه گذاری برای تولید کالاهای موردنیاز که امکان تولید آنها در کشور وجود دارد هم میسر نشده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی