مصوبه ساماندهی صنعت خودرو مشوقی برای افزایش صادرات قطعه است


کد خبر : ۹۳۸ | تاریخ انتشار : ۱۲-۰۷-۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ضمن اشاره به علاقمندی جامعه نسبت به واردات خودرو گفت: مصوبه ساماندهی صنعت خودرو مشوقی برای افزایش صادرات قطعه و یا حتی ورود قطعه‌سازان به عرصه واردات خودرو در ازای صادرات قطعه است.

 

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ضمن اشاره به علاقمندی جامعه نسبت به واردات خودرو گفت: مصوبه ساماندهی صنعت خودرو مشوقی برای افزایش صادرات قطعه و یا حتی ورود قطعه‌سازان به عرصه واردات خودرو در ازای صادرات قطعه است.

امیرحسین جلالی در خصوص میزان آمادگی قطعه‌سازان نسبت به صادرات قطعه با توجه به اینکه در ماده ۴ مصوبه ساماندهی صنعت خودرو، واردات خودرو در ازای صادرات قطعه و خودرو مقرر گردیده، اظهار داشت: اکنون صادرات قطعه توسط برخی از قطعه‌سازان انجام می‌شود و این مصوبه به منزله مشوقی برای قطعه‌سازان در راستای افزایش صادرات محسوب خواهد شد.

وی افزود: برخی از قطعه‌سازان نیز سعی در برقراری ارتباط با خودروسازان جهانی به منظور صادرات قطعه و در ازای آن واردات خودرو در صورت سودآوری هستند.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در خصوص تمایل قطعه‌سازان نسبت به واردات خودرو گفت: اقدام قطعه‌سازان به عنوان یک کارآفرین در این راستا متاثر از وضعیت اقتصاد و بازگشت سرمایه است و در صورت سودآوری قطعا به این حوزه ورود خواهن۴د کرد.

جلالی با توجه به اینکه طرفداران واردات خودرو، مصوبه ساماندهی صنعت خودرو را موجب رقابتی کردن بازار خودرو دانسته‌اند، در خصوص چگونگی تاثیرگذاری این مصوبه بر رقابت‌پذیری خودروسازان و بازار این محصول بیان کرد: مصوبه ساماندهی صنعت خودرو بسیار عریض و طویل است و اظهار نظر در خصوص این مصوبه نیازمند بررسی دقیق آن است.

وی در خصوص موضع دولت در برابر واردات گفت: با توجه به قیمت خودروهای خارجی و داخلی موجود در بازار و وجود خودروهای خارجی با عمر بیش از ۸ سال در کشور، آنچه از فضای عمومی جامعه برمی‌آید، این است که جامعه علاقمند به واردات است، زیرا واردات موجب کاهش قیمت خودروهای خارجی موجود در بازار شده و علاوه بر آن، خودروهای وارداتی نو نیز با قیمت کمتری در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال واردات زمینه رقابت را فراهم می‌سازد، به طوری که خودروسازان را ناچار از فروش محصولات با قیمت رقابتی خواهد کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی