صنایع بزرگ موظف به تأمین مواد اولیه ویژه قطعه سازان شوند


کد خبر : ۹۴۲ | تاریخ انتشار : ۱۴-۰۷-۱۴۰۰ - ۸:۲۳ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رضا رضائی با اشاره به اینکه لازمه تحول در صنایع خودروسازی تغییر نگاه حاکمیت، دولت، مجلس، جامعه و … به این صنعت است، گفت: ساختار خودروسازی ما باید بازسازی شود و آغاز دولت جدید بهترین فرصت برای این بازسازی و اصلاح ساختاری این صنعت است.

وی درخصوص راه های افزایش کیفیت در صنایع خودروسازی نیز گفت: قطعه سازان مانند تمام صنایع دیگر، برای تولید محصول با کیفیت به مواد اولیه مناسب نیاز دارد که از سوی پتروشیمی ها، فولادسازی و سایر صنایع بزرگ تولید می شوند.

رضائی افزود: ما مشخصات فنی و مهندسی مورد نظر برای مواد اولیه مورد نیاز خود را به این صنایع اعلام می کنیم اما آنها حاضر به تامین آن نیستند و مواد اولیه معمولی که برای سایر صنایع با حساسیت کمتر تولید می کنند را به ما تحویل می دهند؛ در این حالت لازم می شود که قطعه سازان روی این مواد تغییراتی ایجاد کنند اما به دلیل حجم و تنوع قابل توجهی که در این حوزه وجود دارد، عملا امکان پذیر نیست.

این عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازی کشور گفت: به صورت جزئی در هر خودرو بیش از ده هزار قطعه استفاده می شود که اگر بخواهیم با افزایش استانداردهای این قطعات، خودروهایی باکیفیت تر داشته باشیم، ناگزیر هستیم مثل کشورهای صنعتی، برای محصولات صنعتی، مواد اولیه ویژه و مطابق با استانداردهای لازم رو تامین کرده و در اختیار قطعه سازان قرار دهیم.

وی اظهار کرد: درخواست قطعه سازان ما این است که مجلس و دولت صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی ها، فولادسازان و … که عمدتا زیر نظر دولت هستند را موظف به تولید مواد اولیه با ویژگی ها و کیفیت مناسب برای استفاده در صنعت خودرو و قطعه سازی کنند. این یکی از اصولی است که می توان براساس آن از قطعه سازان و خودروسازان انتظار افزایش کیفیت محصولات را داشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی