مجموعه سازی در تولید قطعه نقشی در کاهش قیمت خودرو ندارد


کد خبر : ۹۴۴ | تاریخ انتشار : ۱۸-۰۷-۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشورگفت: مجموعه سازی در تولید قطعه نه تنها موجب کاهش قیمت خودرو نخواهد شد بلکه با حذف واحدهای قطعه سازی کوچک هزینه های بیشتری را به صنعت خودرو تحمیل خواهد کرد.

ابراهیم احمدی عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو با اشاره به اینکه خودروسازان قطعات مورد نیاز خود از طریق مجموعه سازان تامین می کنند، بیان کرد: در حال حاضر قطعاتی نظیر گیربکس، موتور، داشبورد و … به صورت مجموعه وارد خط تولید خودروسازان می شود این در حالی است که مجموعه سازان با تامین این قطعات از واحدهای دیگر آنها را با قیمتی بیشتر به خودروسازان تحویل می دهند.

وی در خصوص برنامه وزیر صمت مبنی بر استفاده از مجموعه سازان در صنعت قطعه سازی با هدف کاهش قیمت خودرو اظهار داشت: مجموعه سازی در صنعت قطعه نه تنها موجب کاهش قیمت خودرو نخواهد شد بلکه با حذف واحدهای قطعه سازی کوچک موجب تحمیل هزینه های بیشتر به صنعت خودرو کشور خواهد شد. چرا که هر چه قدر واحدهای قطعه سازی بزرگ تر باشند هزینه های سربار بیشتری نیز خواهند داشت.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ادغام شرکت های بزرگ و کوچک قطعه سازی را موجب حذف واحدهای خرد دانست و عنوان کرد: شرکت های بزرگ همواره برای کسب منافع بیشتر واحدهای کوچک قطعه سازی را تحت فشار خود قرار داده و با عدم پرداخت به موقع مطالبات آنان موجب حذف تدریجی واحدهای خرد خواهند شد.

احمدی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت خودرو مستلزم اتخاذ تدابیر دیگری از سوی وزارت صمت است، اذعان داشت: خودروسازان تمایل زیادی به ارتقای محصولات خود دارند اما با پلتفرم های موجود امکان ارتقای کیفیت و کاهش قیمت خودرو وجود ندارد. بنابراین به منظور ایجاد رقابت، ارتقای کیفیت و کاهش قیمت خودرو بهره مندی از پلتفرم های به روز و سرمایه گذاری سنگین در این زمینه ضرورت دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی