شرکت آرا صنعت آسیا: بالا بودن هزینه‌های تولید و نقدینگی مهمترین مسائل برای یک قطعه ساز است


کد خبر : ۹۷۴ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۸-۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

دیرعامل شرکت آرا صنعت آسیا بالا بودن هزینه‌های تولید و نقدینگی را مهمترین مسائل برای یک قطعه ساز عنوان کرد.

حمید رحمانیان مدیرعامل شرکت آرا صنعت آسیا (آصاکو) در توضیح تولیدات و خدمات مجموعه شرکت گفت: در حال حاضر شرکت قطعات پلیمری خودرو تولید می‌ کند و بیش از ۴۰ قطعه مربوط به قطعات خودروهای گروه خودروسازی سایپا در این مجموعه تولید و مطابق برنامه به صورت روزانه برای شرکتهای مربوطه ارسال می شود. همزمان با تولید محصولات جدید در گروه سایپا این شرکت نیز توانست قطعات جدیدی را به سبد تولیدات خود اضافه نماید که در این خصوص می‌توان به تولید قطعات کوییک و ساینا وانت پادرا اشاره کرد.
رحمانیان در مورد مشکلات و چالش های شرکت در سالهای سخت گذشته گفت: تولید بدون چالش بی‌معناست به خصوص در اواخر سال ۹۸ و با شروع بیماری کرونا، در سال گذشته نیز عموما محدودیت‌های ایجاد شده در خصوص بیماری کرونا، کاهش تولید شرکت‌های خودروساز، افزایش قیمت مواد خام، عدم پرداخت به موقع مطالبات، افزایش هزینه های سربار همه و همه چالش‌های پیش‌روی ما در خصوص تولید بوده اند. موضوع نقدینگی و عدم وصول مطالبات بقدری حاد شده که می تواند به تعطیلی شرکت و بیکاری کارکنان منجر شود. به نظر می‌رسد شرکت سازه گستر می باید خیلی فوری در این خصوص تدبیری بیندیشد.
مدیرعامل شرکت آرا صنعت آسیا بالا بودن هزینه‌های تولید و نقدینگی را مهمترین مسائل برای یک قطعه ساز عنوان کرد. وی عدم وجود طرح های حمایتی از شرکت های تولیدی در کشور را بسیار مشهود خواند و خاطرنشان کرد که این موضوع باعث دلسردی افراد جهت سرمایه‌گذاری در تولید می‌شود.
رحمانیان یاد آور شد که شرکت آرا صنعت آریا در حال حاضر فقط با گروه خودروسازی سایپا همکاری می‌کنند و یکی از چالش‌های بزرگ شرکت عدم دریافت به موقع مطالبات خود می باشد که همین موضوع در امور جاری شرکت بسیار تاثیرگذار است زیرا وقتی نقدینگی نباشد باید به اجبار رو به خریدهای کوچکی و گرانتر آورد و همین موضوع شرکت را با چالش مواجه می‌سازد.
مدیرعامل شرکت آرا صنعت آریا در مورد نقش شرکت در ایجاد اشتغال در حوزه بازار کار گفت: در حال حاضر نزدیک به ۸۰ نفر در این شرکت مشغول به کار می‌باشند که حدود ۳۰ درصد آنها را خانم‌ها و ۷۰ درصد را آقایان تشکیل می دهند.
وی در مورد تلاش های شرکت برای عرضه محصولات در بازار یدک افزود: استراتژی شرکت فقط تولید برای خودروساز است چرا که وجود قوانین و دستورالعمل‌های شرکت‌های خودروساز باعث افزایش دقت در تولید و افزایش کیفیت قطعات می‌شود پس به خاطر حفظ وضعیت موجود تا به حال برنامه در خصوص تامین نیازهای بازار و ورود به آن نداشته ایم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی