تامین نقدینگی و دریافت معوقات از شرکت‌های خودروساز از جمله مشکلات اساسی قطعه سازان است


کد خبر : ۱۰۰۰ | تاریخ انتشار : ۱۳-۰۸-۱۴۰۰ - ۹:۰۳ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت مهندسی پیوند مبتکر پارس گفت که در حوزه تولید قطعات خودرو در زمینه تامین نقدینگی و دریافت معوقات ازشرکت‌های خودرو ساز و دریافت تسهیلات با مشکلات عمده و متعددی مواجه هستیم.  

نوذر پورکریمی گفت: مشکل تامین نقدینگی به جهت تامین ارز، تامین مواد اولیه خط تولید، پرداخت معوقات پیمانکاران و مواجهه با قوانین دست و پا گیر دریافت تسهیلات از جمله مهمترین مشکلاتی است که ادامه مسیر تولید را با موانع جدی روبه رو ساخته است که امیدواریم متولیان امر به رفع هرچه سریعتر این موانع اهتمام ورزند.

مدیرعامل پیوند مبتکر پارس با تاکید بر اینکه شرکت‌های مهندسی مبتکر الکتریک تهران، پیوند مبتکر پارس و شرکت حرارت ساز شهریار، سه شرکت زیر مجموعه گروه صنعتی مبتکر هستند، بیان داشت: هم اکنون با دو خودروساز سایپا و ایران خودرو همکاری داریم و قطعاتی همچون محرک و قفل خودروهای پراید، تیبا، ساینا و کوبیک را تولید می‌کنیم.

وی افزود: میکروسوییچ طرح جدیدی است که ساخت قالب هایش را در دستور کار تولید قرار داده‌ایم.

پورکریمی پیرامون چالش‌های شرکت در سال گذشته اظهارداشت: مشکل تأمین و تخصیص ارز یکی از مهمترین مشکلاتی بود که همچنان ادامه دارد و خواهان برطرف شدن آن هستیم. شرکت با تمام مشکلات موجود موفق به تامین ارز و واردات قطعات مورد نیاز خط تولید شده است اما در نهایت به دلیل عدم هم راستا بودن قوانین و مقررات الزامات شرکت در این زمینه مشمول پرداخت جریمه‌های بسیارسنگینی شده است که پرداخت آن خارج از توان نقدینگی بوده و شرکت را با خطر تعطیلی و توقف تولید مواجه ساخته است.

عضو انجمن قطعه سازان استان تهران با اشاره به اینکه چیزی در حدود ۲۰۰ نفر پرسنل داریم، خاطرنشان کرد: در سال جاری نه تنها تعدیل نیرو نداشته‌ایم بلکه چندین بار اقدام به جذب نیروی‌های متخصص و کارآمدی که یاری رسان مجموعه در جهت تحقق و چشم‌اندازهای شرکت هستند، کردیم که دراین مورد هم با مشکلاتی مواجه گشتیم که این موضوع یکی دیگر از دغدغه‌های مهم شرکت بوده و برآنیم تا با پیگیری متولیان انجمن این مسئله نیز حل شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی