پیشنهاد می شود دولت برای حل مشکل قطعه سازان و خودروسازان از بانک ها مهلت بگیرد


کد خبر : ۱۰۴۷ | تاریخ انتشار : ۰۴-۰۹-۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان استان تهران گفت: پیشنهاد می کنم دولت برای حل این مشکل قطعه سازان از بانک ها مهلتی ۶ماه تا یک سال را اخذ نماید تا آنها بتوانند ذیل این مهلت، تعهدات خود را به خودروسازان برای تولید قطعات اجرا نمایند.
درحالی نفس های صنعت قطعه سازی به شماره افتاده است و تولید کنندگان آن با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند که اگر دولت، مجلس وقوه قضائیه برای برون رفت آنها از این بحران چاره ای نیندیشد با تعطیلی تعداد بیشتری از قطعه سازان مواجه خواهیم بود.
خودروسازان به سبب زیان‌های انباشته و… بدهی خود به قطعه‌سازان را در بازه های زمانی طولانی پرداخت می کنند؛ از سویی دیگر بدهی قطعه سازان به بانک ها نیز مزید بر علت شده توان تولید قطعه سازان روندی نزولی به خود بگیرد.
حتی برخی قطعه‌سازان چون نتوانستند مطالبات خود از خودروسازان را به موقع دریافت کنند، به دلیل نداشتن نقدینگی کافی عملا فعالیتشان متوقف شده است.
البته این موضوع موجب نشد تیراژ تولید سالانه قطعه سازان کاهش یابد و با تاکید بر منویات رهبر عالی قدر انقلاب که فرمودند “در صورت گشایش‌های بین‌المللی نباید به سمت شرق یا غرب دوباره متمایل شویم” در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، قطعه سازان به توانمندی بالایی در داخلی سازی قطعات دست یافتند.

بهرام طیبی عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان استان تهران در خصوص پرداخت اقساط معوق قطعه سازان به بانک ها و عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان بیان داشت: پرداخت مطالبات از سوی خودروسازان به قطعه سازان در قالب تسهیلات بانکی از جمله خرید دین، تفاهم نامه و اوراق گام صورت می پذیرد؛ از این رو اقساط تسهیلات دریافتی قطعه سازان از بانک ها معوق می شود.
وی افزود: پیشنهاد می کنم دولت برای حل این مشکل قطعه سازان از بانک ها مهلتی ۶ماه تا یک سال را اخذ نماید تا آنها بتوانند ذیل این مهلت، تعهدات خود را به خودروسازان برای تولید قطعات اجرا نمایند.
طیبی خاطرنشان کرد: راه برون رفت قطعه سازان از مشکلات، حمایت همه جانبه دولت از تولید، پرداخت مطالبات آنها توسط خودروسازان است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی