سرمایه گذاری خارجی بهترین راه تامین نقدینگی خودروسازان


کد خبر : ۱۰۵۵ | تاریخ انتشار : ۲۰-۰۹-۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی قطعه سازان استان تهران سرمایه گذاری خارجی را بهترین راه تامین نقدینگی خودروسازان دانست و عنوان کرد: مشارکت خودروسازان خارجی در سهام خودروسازان داخلی موجب ارتقای دانش و تکنولوژی، رشد تولید و توسعه محصول در صنعت خودرو خواهد شد.

محسن رزمخواه با توجه به عدم اصلاح قیمت خودرو به سایر راهکارهای موجود برای تامین نقدینگی خودروسازان اشاره کرد و گفت: خودروسازان به روش های مختلفی از جمله کاهش هزینه های سربار، پیش فروش محصولات خود، واگذاری اموال مازاد و شرکت های زیرمجموعه خود به بخش خصوصی و … می توانند نقدینگی موردنیاز خود را تامین کنند اما مساله این است که این روش ها همچون آسپرین مدت کوتاهی اثرگذار هستند و مادامی که ساختار صنعت خودرو اصلاح نشود زیان دهی خودروسازان تداوم خواهد داشت.
وی از سرمایه گذاری خارجی به عنوان بهترین راه تامین نقدینگی خودروسازان یاد کرد و گفت: با مشارکت شرکت های خودروساز خارجی در سهام خودروسازان علاوه بر اینکه منابع مالی فراوانی وارد شرکت های خودروساز داخلی می شود، به واسطه حضور این شرکت ها در ایران سطح دانش و تکنولوژی صنعت خودرو کشور ارتقا پیدا کرده و در نهایت شاهد رشد تولید و توسعه محصول در صنعت خودرو خواهیم بود که متاسفانه درشرایط فعلی امکان سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد.
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی قطعه سازان استان تهران یادآور شد: تا زمانی که با شرکت های خارجی در تعامل نباشیم و سطح دانش و امکانات تولید خود را به روز نکنیم مشکلات صنعت خودرو حتی با به کارگیری راه های موقت تامین منابع مالی حل نخواهد شد چرا که ایرادات بسیاری به ساختار صنعت خودرو کشور وارد است.
رزمخواه افزود: از آنجا که صنعت خودرو در دور باطل قرار گرفته مسئولین به جای راه حل های اساسی به دنبال روش های مقطعی برای نجات این صنعت هستند.
لذا با چنین نگرشی صنعت خودرو تا اطلاع ثانوی راه به جایی نخواهد برد.
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی قطعه سازان استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حاشیه زیان خودروسازان به قدری افزایش پیدا کرده که این زیان با افزایش قیمت مدنظر خودروسازان نیز جبران نمی شود زیرا مساله اصلی تیراژ تولید است و تا زمانی که خودروسازان قادر به تولید در مقیاس اقتصادی نباشند منحنی سود و زیان آنها همچنان به سمت ضرر پیش خواهد رفت.
مگر اینکه خودروسازان از نقطه سر به سر تولید عبور کنند که در حال حاضر به دلیل ضرورت تیراژ بالا در این نقطه توان تولید در این سطح را ندارند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی