بحران نقدینگی چالش همیشگی قطعه سازان


کد خبر : ۱۱۱۱ | تاریخ انتشار : ۰۱-۰۲-۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

از نظر مدیرعامل شرکت پل آستارا صنعت، میزان سرمایه در گردش، مواد اولیه و تیراژ تعیین کننده مسیر خواهد بود و درحال حاضر میزان افزایش تولید برای قطعه سازان مشخص نیست.

بهرام طیبی مدیرعامل شرکت پل آستارا صنعت در گفت و گو با پایگاه خبری خبر قطعه از عدم ثبات قیمت ها سخن گفت و اعلام کرد: هزینه های تولید ما برمبنای تامین مواد اولیه استوار است و درحال حاضر حتی در تامین مواد اولیه از طریق بورس نیز با افزایش قیمت مواجه هستیم.
از نظر او میزان سرمایه در گردش، مواد اولیه و تیراژ تعیین کننده مسیر خواهد بود و درحال حاضر میزان افزایش تولید برای قطعه سازان مشخص نیست.
طیبی با اشاره به وابستگی میزان تولید قطعات به تیراژ مدنظر دو خودروساز اول کشور عواملی از جمله تحریم و تامین مواد اولیه از قبیل کربن، فولاد، مس، مواد پلیمری، آلومینیوم و سایر مواد اولیه را در مشخص شدن نتیجه این امر دخیل دانست.
او ضمن اشاره به اعلام وزارت نیرو و وزارت صمت درباره بحران قطعی برق در ماه های آینده سال ۱۴۰۱ سخن گفت و این موارد را در کنار سایر چالش های پیش روی تمامی صنایع از جمله قطعه سازان قرار داد.
مدیرعامل شرکت پل آستارا صنعت وضعیت پرداخت مطالبات را بهبود یافته عنوان کرد و گفت: هردو خودروساز به طور تقریبی مطالبات ۱۲۰ روزه شان را از راه های مختلفی از قبیل معرفی به بانک، اوراق گام، چک های خرید دین، تفاهم نامه های سه جانبه و بخشی را نیز به صورت نقدی پرداخت کرده اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی