پشت پرده قرعه کشی خودرو چه می گذرد؟


کد خبر : ۱۲۴۶ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

بعد از سرگردانی مردم در اعلام اسامی برندگان سیستم یکپارچه خودرو موضوع استفاده از ربات و نفوذ آن در سیستم قرعه‌کشی خودرو مطرح شد. رباتی که سیستم را هک می‌کند و تعداد زیادی خودرو ثبت‌نام می‌کنند. البته مدیرعامل شرکت مگا، مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو این موضوع را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقطعه،  اخیرا قرعه‌کشی سامانه یکپارچه خودرو انجام شد. اما این قرعه‌کشی حواشی زیادی داشت. برخی از شرکت‌کنندگان بعد از اینکه برنده شدند، اسم آنها در لیست رزرو قرار گرفت. برای برخی هم شرایط برعکس بود. بعد از این ماجراها برخی احتمال هک شدن سامانه از سوی ربات باند عباس‌آباد را دادند.

البته جعفر توحیدی، مدیرعامل شرکت مگا، مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو گفت: «برخی می‌گویند باندی به اسم «باند عباس آباد» با استفاده از ربات، در سیستم فروش خودرو نفوذ کرده و این سیستم را هک می‌کند که باعث می‌شود تعداد زیادی، خودرو ثبت‌نام کنند، اما این کار امکان‌پذیر نیست.»

باند عباس‌آباد خرید و فروش حواله‌های خودروی اختصاصی را در تعداد بالا انجام می‌دهد. باندی که گفته می‌شود دفاتر آن در عباس‌آباد، قلب خرید و فروش خودرو در پایتخت است.

سایت تجارت‌نیوز در گزارشی به جزئیات نحوه کار این باند پرداخته است. افرادی که با سرمایه‌های بیش از هزار میلیاردی، باعث کلاهبرداری در سیستم فروش خودرو می‌شوند. اما چرا برخی این احتمال را دادند؟ آنها می‌گویند تجربه ثبت‌نام بیش از ۳۰ بار و منتخب نشدن در قرعه‌کشی را داشته‌اند. در حالی که پیشنهادهایی هم بوده که در مقابل پرداخت مبالغی می‌توانند برنده قطعی باشند.

موضوع باند عباس‌آباد از سوی مدیرعامل شرکت مگا، مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو رد شد. او همچنین گفت: «در ابتدای اجرای طرح سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، تعدادی به عنوان نفرات اصلی و برخی به عنوان رزرو انتخاب شدند که اکنون اعلام شده به تمامی نفرات خودرو اختصاص می‌یابد.»

ثبت‌نامی‌هایی که هیچ وقت برنده نشدند

برخی مخاطبان تجارت‌نیوز نیز خبر از وجود افرادی در تهران و سایر شهرها می‌دهند که خودرو را به قیمت کارخانه دریافت می‌کنند و در بازار آزاد می‌فروشند نظر کاربران را  می‌خوانید.

«وقتی سیستم اشکال داره یکی مثل من با ۴۹ سال سن و ۴۹ بار ثبت‌نام در ایران‌خودرو که‌ نه ماشین و نه پلاک فعالی داشتم برنده نمی‌شم. از زمانی که ۲۰۶، ۵۹ میلیون بوده من یک بند در قرعه‌کشی‌ها شرکت کردم.»

«ازابتدای قرعه‌کشی به‌نام خودم همسرم و سه فرزندم ثبت‌نام کردم. کل وسیله نقلیه ما یک دستگاه موتورسیکلت هست. ولی هیچ‌وقت حتی توی رزروها هم در نیومدیم. الانم قیمت کارخانه بالا رفته و دیگه حتی درصورت برنده شدن هم قادر به پرداخت وجه نیستیم.»

«۳۶ بار ثبت نام کردیم و هیچی به ناممون درنیومد. همیشه در مقابل قانون وعرف و.. سرتعظیم فرود آوردیم.»

«برنده اعلام شدم. بعد یک روز زد کلا داخل رزروها هم نیستم. یکی زنگ زده۱۰ تومان بده بار بعدی تضمینی دربیای.»

«اتفاقا خیلی هم خوب سیستم رو هک می‌کنن. حیف که کسی پیگیر نمی‌شه. ۴۰ میلیون می‌گیره ثبت‌نام با برنده تضمینی می‌کنه.»

برنده شدم، هک در کار نیست

در این میان برخی نیز اعتقادی به ماجراهای پشت پرده خودرو ندارند. آنها می‌گویند در قرعه‌کشی خودرو برنده شدند و خبری از هک نیست.

« با این خبرها می‌خواهند فروش خودرو را در بورس کالا ببرند.»

«من ایران‌خودرو برنده شدم. بعد که دوباره استعلام گرفتم نوشت شما برنده

نشده‌اید نذارید.»

«من پس خوش‌شانس بودم که بار سوم برنده شدم. هک کجا بود باید تمام شرایط رو داشته باشی تا ماشین به اسمت در بیاد.»

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی