مشکل قرعه‌کشی سامانه یکپارچه خودرو چطور حل می‌شود؟


کد خبر : ۱۲۶۹ | تاریخ انتشار : ۲۹-۰۳-۱۴۰۱ - ۹:۴۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

پس از اعلام زمان ثبت‌نام نهایی منتخبان دخیره قرعه‌کشی یکپارچه خودرو همچنان بررسی علت مشکلات این طرح و راه‌حل هموار کردن این مسیر برای مرحله دوم ادامه دارد

پس از اعلام زمان ثبت‌نام نهایی منتخبان دخیره قرعه‌کشی یکپارچه خودرو همچنان بررسی علت مشکلات این طرح و راه‌حل هموار کردن این مسیر برای مرحله دوم ادامه دارد.

به گزارش خبرقطعه اولین طرح فروش از مسیر سامانه یکپارچه خودرو در حالی با مشخص شدن زمان واریز وجه برای منتخبان ذخیره به مرحله آخر خود نزدیک می‌شود که شائبه‌هایی در ارتباط با عدم‌همکاری خودروسازان با وزارت صمت برای برگزاری فروش از طریق سامانه یاد‌شده مطرح می‌شود.

فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به‌نوعی با مخالفت ضمنی خودروسازان روبرو شد، هر چند دو خودروساز بزرگ کشور به صورت علنی نسبت به این تصمیم واکنش خاصی نشان ندادند.

اما هر گاه رسانه‌ها از روابط‌عمومی‌های ایران‌خودرو و سایپا پیگیر اخبار روند عرضه محصولات در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو می‌شدند، تنها این پاسخ را می‌شنیدند که خودروسازان در جریان نیستند و اخبار قرعه‌کشی تنها باید از وزارت صمت پیگیری شود.

در شرایطی خودروسازان از نحوه عرضه، نوع طرح‌های فروش و زمان قرعه‌کشی اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند که پیش‌تر زمانی که مسئول برگزاری طرح‌های فروش محصولات تولیدی خود بودند، به صورت دقیق نسبت به موارد یادشده اطلاع‌رسانی می‌کردند.

اما چالشی که در ارتباط با اعلام اسامی منتخبان اصلی و ذخیره به وجود آمد، نشان می‌دهد که عدم‌همکاری خودروسازان از یک طرف و دخیل نکردن آنها در اجرای طرح‌های فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از طرف دیگر، می‌تواند روند عرضه را با اختلالاتی همراه کند.

بنابراین چنانچه سیاستگذار خودرویی قصد داشته باشد دومین مرحله فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را کلید بزند، بهتر است بیش از فراهم کردن سازوکار آن نسبت به جلب مشارکت خودروسازان اقدام کند تا از بروز ناهماهنگی‌های مشابه مرحله اول عرضه خودرو در این سامانه جلوگیری شود.

 

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی