قطعه سازان برای عرضه قطعات یدکی به بازار کد رهگیری بگیرند


کد خبر : ۱۲۷۱ | تاریخ انتشار : ۲۹-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون وزیر صمت از ممنوعیت عرضه قطعات یدکی خودرو بدون کد رهگیری به بازار از مردادماه سال‌جاری سخن گفته است.

به گزارش خبرقطعه، معاون وزیر صمت از ممنوعیت عرضه قطعات یدکی خودرو بدون کد رهگیری به بازار از مردادماه سال‌جاری خبر داد و گفت: تولیدکنندگان تمام محصولاتشان را با کد رهگیری به بازار عرضه کنند.

محمدمهدی برادران در بازدید از غرفه سایپا در هجدهمین نمایشگاه قطعات، مجموعه‌ها و صنایع وابسته خودروی اصفهان، با اعلام این خبر افزود: شناسایی قطعات تقلبی و قاچاق در بازار از اقدامات اخیر ما بوده، چراکه قطعات قاچاق و تقلبی به نام محصولات اصلی داخلی یا خارجی در داخل کشور بسته‌بندی و وارد بازار می‌شد و برای مردم ایجاد مشکل می‌کرد که با انجام طرح اصالت‌سنجی قطعات برای مردم اطمینان خاطر ایجاد شده است.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: ایجاد کد‌های شناسه برای اصالت‌سنجی کالا‌ها برای دو گروه کالایی باتری و کمک‌فنر، اجرایی شده و برای ۵۳ گروه قطعات یدکی خودرو دیگر هم این کار انجام خواهد شد. برادران افزود: در این خصوص مقرر شده که از مردادماه امسال هیچ کالایی بدون کد رهگیری به بازار عرضه نشود.

 

منبع:دنیای اقتصاد

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی