زیان انباشته ایران خودرو به ۴۳ و سایپا به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسید


کد خبر : ۱۳۰۰ | تاریخ انتشار : ۳۱-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

زیان انباشته غیرتلفیقی ایران‌خودرو در پایان سال گذشته به ۴۲ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش ۴۳.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش  خبرقطعه؛  سایپا در پایان سال گذشته زیان انباشته غیرتلفیقی ۲۴ هزار و ۹۷۱ میلیارد تومانی را ثبت کرد که نسبت به سال گذشته با افزایش ۵۹.۱ درصدی همراه بوده‌است. از سال ۱۳۹۷ و با تشدید تحریم‌های اقتصاد و جهش نرخ ارز، زیان انباشته این دو خودرو ساز به شدت افزایش یافته است.

سال ۱۳۹۷، ایران خودرو ۴۴۲ میلیارد تومان سود انباشته غیرتلفیقی را ثبت کرده بود و سایپا نیز زیان انباشته‌ معادل یک هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان را تجربه کرده بود.

 

WhatsApp Image 2022-06-20 at 12.02.00 PM

 

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی