سایپا و ونزوئلا برای دور جدید همکاری‌های خودرویی به تفاهم رسیدند


کد خبر : ۱۵۲۶ | تاریخ انتشار : ۱۲-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

وزیر حمل و نقل ونزوئلا در جلسه مشترک با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تفاهم در انجام همکاری‌های مشترک برای تولید خودرو در ونزوئلا خبر داد.

در این نشست رامون بلاسکز وزیر حمل و نقل ونزوئلا، گفت: امروز در بازدیدی که از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا داشتم چندین مدل خودرو جدید را مشاهده کردم که به زودی وارد خط تولید سایپا خواهند شد و محصولات مدرن و به روزی هستند از این رو امیدوارم به زودی بتوانیم با همکاری گروه خودروسازی سایپا کارخانه سایپا در ونزوئلا را دوباره احیا کنیم.

وی افزود: کارخانه ونیراتو که قبلا به صورت مشترک در ونزوئلا تاسیس و فعال بود هم اکنون عملکردی ندارد از این رو برای احیای این کارخانه از هر اقدام کمک کننده دریغ نخواهیم کرد.

وزیر حمل و نقل ونزوئلا گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تعداد ۱۰ هزار دستگاه خودرو برای کارخانه مشترک نیاز داریم که به زودی از سایپا خریداری خواهیم کرد و این خودرو‌ها به صورت CKD و CBU به ونزوئلا خواهد آمد و در آنجا مونتاژ و وارد بازار این کشور خواهد شد.

وزیر حمل و نقل ونزوئلا افزود: اگر این مهم انجام شود محصولات گروه سایپا می‌تواند از این طریق به سایر کشور‌های منطقه هم صادر شود و بر این اساس می‌توانیم به توسعه و شکوفایی کشور‌ها در راستای منافع دو کشور کمک کنیم.

وی تصریح کرد: این ارتباط باعث توسعه و شکوفایی صنعت خودروسازی ونزوئلا می‌شود که کمک بزرگی در راستای صنعتی شدن این کشور و در نهایت باعث تقویت هرچه بیشتر دوستی بین دو کشور خواهد خواهد شد.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا نیز در این نشست گفت: گروه خودروسازی سایپا در حوزه تولید محصولات جدید و مدرن برنامه‌های خوبی در دست انجام دارد و اقدامات خوبی انجام داده و به زودی محصولات جدیدی وارد بازار خواهد کرد.

وی افزود: صنعت خودروسازی یکی از صنایع مهم هر کشوری است که در ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی دارد و بر سایر صنایع مهم کشور تاثیرگذار است و سایپا این آمادگی را دارد که در خصوص همکاری با کشور ونزوئلا به صورت مشترک محصولات خود را تولید و روانه بازار آن کشور کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی