خودروهای اقتصادی چقدر قیمت دارند؟


کد خبر : ۱۶۱۳ | تاریخ انتشار : ۰۶-۰۶-۱۴۰۱ - ۹:۴۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت گفت: خودروی اقتصادی مشترک ایران‌خودرو و سایپا با قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰میلیون تومان از اواسط سال آینده راهی بازار خواهد شد.شش ماه بعد از دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تولید خودروی اقتصادی، نخستین خودروی اقتصادی سگمنت A با حداکثر توان موتور ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار رونمایی شد که از اواسط سال آینده به طور مشترک توسط ایران‌خودرو و سایپا تولید خواهد شد.‌

به گزارش خبرقطعه و به نقل از صداوسیما، عبدالله توکلی، مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت، گفت: برای تولید این خودرو در سایت‌های طراحی و تولید قطعه‌سازان و خودروسازان، نوآوری‌هایی به کار رفته که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد. وی برنامه تحولی خودرو را شامل ۷ فصل دانست و افزود: تعیین وضع موجود، مسائل صنعت خودرو، مقاصد، راهبردها، سازوکار‌ها در حوزه قیمت و کیفیت، نقشه راه و الزامات از مسائل و مشکلات حوزه خودرو است که وزارت صمت برای آن‌ها برنامه دارد. توکلی گفت: مقاصد کلان صنعت خودروی سبک در افق ۱۴۰۴ ارائه شده که بر این اساس، میزان تولید خودرو به ۳میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۴ خواهد رسید و میانگین مصرف سوخت خودرو‌های تولیدی نیز ۸/ ۶لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش خواهد بود. وی افزود: استفاده از پلتفرم‌ها و هم‌افزایی میان خودروساز‌ها برای دستیابی به اهداف و رسیدن به مقیاس اقتصادی تولید از مواردی است که می‌تواند نویدبخش تحول در صنعت خودروی کشور شود. اما رضایی‌منش، معاون جدید تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو، نیز در این باره گفت: در صورتی شرکت‌های خودروسازی در خودرو‌های اقتصادی سود خواهند داشت که میزان تولید بالاتری در مقایسه با بقیه محصولات داشته باشند و در تولید خودروی اقتصادی نیز اصل بر میزان بالای تولید است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی