واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا به کجا رسید؟


کد خبر : ۱۶۱۱ | تاریخ انتشار : ۰۶-۰۶-۱۴۰۱ - ۹:۲۹ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شاید به دلیل جابه‌جایی وزیر صمت واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا به تعویق بیفتد.

به گزارش خبرقطعه، به نقل از مهر یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه دولت قصد جابه‌جایی وزیر صمت را دارد، گفت: شاید به دلیل جابه‌جایی وزیر صمت واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا به تعویق بیفتد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد واگذاری سهام دولتی خودروسازها اظهار داشت: واگذاری جزء اهداف و مطالبات مجلس است اما اینکه به چه کسی و چگونه واگذار شود اهلیت طرف باید مورد توجه قرار گیرد.

لطف‌الله سیاهکلی با بیان اینکه واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا فی‌النفسه خوب است، گفت: واگذاری را قبول داریم و در تلاش هستیم تا در یک پروسه برنامه‌ریزی شده این اتفاق و تحول در صنعت خودروسازی کشور رخ دهد.

نماینده مردم قزوین گفت: اگر تصدی‌گری دولت در حوزه‌هایی که بخش خصوصی می‌تواند فعالیت کند، کم شود خوب است چون این موضوع باعث ایجاد فضای رقابت در بین صنعت خودروسازی کشور می‌شود و از انحصار در این صنعت جلوگیری می‌کند.

سیاهکلی با بیان اینکه دولت در حوزه صنعت خودروسازی باید فقط کار نظارت و سیاستگذاری انجام دهد، بیان داشت: در شرایط کنونی تعارض منافع وجود دارد و این مساله نمی‌گذارد کار این صنعت به خوبی پیش رود.

وی در پایان خبر داد که دولت قصد جابه‌جایی وزیر صمت را دارد شاید این واگذاری به تاخیر بیفتد و باید منتظر باشیم وزیر بعدی صمت در این زمینه چه اقداماتی انجام می‌دهد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی