افزایش نامناسب قیمت ها ما را دچار زیان دهی کرده است


کد خبر : ۱۷۰۲ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۶-۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل گروه پژوهش صنعت مدرن می گوید: مطالبات پرداختی طی ۵ ماه نخست امسال نسبت به سال های گذشته مناسبت تر بود که جای تقدیر و تشکر دارد اما موضوع حائز اهمیت سطوح قیمتی است و ما به دلیل افزایش نامناسب قیمت ها متاسفانه درمرحله زیان‌دهی هستیم.

علی چنگی مدیرعامل گروه پژوهش صنعت مدرن در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه درباره میزان تولیدات این شرکت گفت: ما تقریبا آمار تولید سال گذشته را رعایت کرده و به میزان ۲۰ درصد هم افزایش تولید داشته ایم.

او با بیان اینکه جمعا هزارو۲۰۰ نفر در ۴ نقطه (۴ کارخانه) برای این شرکت مشغول به فعالیت هستند درباره پرداخت مطالبات گفت: مطالبات پرداختی طی ۵ ماه نخست امسال نسبت به سال های گذشته مناسبت تر بود که جای تقدیر و تشکر دارد اما موضوع حائز اهمیت سطوح قیمتی است و ما به دلیل افزایش نامناسب قیمت ها متاسفانه درمرحله زیان‌دهی هستیم.

به گفته او چه درصنعت خودروسازی و چه در صنعت قطعه سازی شاهد عملکرد خوبی نبوده ایم و این موضوع نشات گرفته ازعدم اطلاع رسانی صحیح ازسوی متولیان امر به مسئولان مربوطه است. زیرا علی رغم اطلاع رسانی ها و جلسات متعدد نتایج خوبی حاصل نشده است.

به عقیده او مشکلات کنونی صنعت و شرکت های قطعه سازی باید به گوش مسئولان اصلی و تصمیم گیر رسیده و با آنها ارتباط موثری برقرار شود.

مدیر گروه پژوهش صنعت مدرن ضمن اشاره به ورود مقام معظم رهبری به صنعت لوازم خانگی و اعلام ممنوعیت واردات به نفع فعالان این  صنعت از سوی ایشان؛ اظهار داشت: خودروسازان و قطعه سازان نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند و در جهت جلب رضایت مردم اقدام کنند که حالا نتایج آن آزادسازی واردات خودرو و ورود یک کالای ساخته شده به داخل کشور است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی