دولت امتیاز معافیت مالیاتی را در اختیار قطعه سازان خرد قرار دهد


کد خبر : ۱۷۳۱ | تاریخ انتشار : ۲۸-۰۶-۱۴۰۱ - ۹:۳۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

به گفته عضو هیات مدیره لازم است تا دولت ونهادهای تصمیم گیر تمهیداتی را برای قطعه سازان در نظر بگیرند تا امکان استفاده شرکت های قطعه سازی به ویژه قطعه سازان خرد از معافیت های مالیاتی فراهم شود.

بهروز حبیبی عضو هیات مدیره شرکت صنایع تولیدی کروز در گفت وگو با خبرقطعه گفت: به دلیل گرانی مواد اولیه بخشی از قطعات تولید شده در داخل حتی قیمتی بالاتر از قطعات وارداتی دارند. ضمن اینکه به دلیل افزایش قیمت نهاده های تولید، شرایط سخت و بحران های مالی قطعه سازان، قیمت تمام شده قطعات در داخل کشور توجیهی ندارد و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند تا ۵ سال آینده باید شاهد وارد شدن بخش قابل توجهی از قطعات خودرو به داخل کشور باشیم.
این عضو هیات مدیره شرکت صنایع تولیدی کروز اظهار داشت: لازم است تا دولت ونهادهای تصمیم گیر تمهیداتی را برای قطعه سازان در نظر بگیرند تا امکان استفاده شرکت های قطعه سازی خودرو به ویژه قطعه سازان خرد از معافیت های مالیاتی فراهم شود . در غیراین صورت همان طور که پیشتر اشاره شد باید شاهد واردات قطعات و از بین رفتن اشتغال در داخل کشور باشیم.
بهروز حبیبی در ادامه به فرسودگی ماشین آلات در دسترس تامین کنندگان و لزوم تعویض و به روزرسانی آنها تاکید کرد و گفت: از آنجایی که ماشین آلات فعلی راندمان پایینی دارند اگر امکان وارد کردن ماشین آلات جدید فراهم نشود، قیمت تمام شده دیگر توجیهی نخواهد داشت.او ضمن اشاره برگزاری نمایشگاه خودکفایی قطعات درکروز هدف از برگزاری  آن را چابک سازی درراستای تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان عنوان کرد و یادآور شد؛ شرکت صنایع تولیدی کروز با تامین کنندگانی همکاری خواهد کرد که امکان و ظرفیت تولید برای این تولیدکننده بزرگ قطعات خودرو را داشته باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی