با محصولات بدون کد شناسه لوازم یدکی خودرو از امروز برخورد می شود


کد خبر : ۱۷۷۶ | تاریخ انتشار : ۱۶-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

بنابرگفته های معاون صنایع عمومی وزیر صمت: مهلت قانونی ثبت شناسه کالا و کد رهگیری برای ۵۵ قلم لوازم یدکی خودرو از امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرقطعه، محمدمهدی برادران گفت: مهلت قانونی ثبت شناسه کالا و کد رهگیری برای ۵۵ قلم لوازم‌یدکی خودرو از  امروز اجرایی خواهد شد و  از این تاریخ به بعد این محصولات بدون کد شناسه قاچاق به حساب می‌آیند، تولید و واردات لوازم‌یدکی خودرو در ماه‌های گذشته ملزم به دریافت شناسه کالا شده بود بنابراین عرضه‌کنندگان قطعات لوازم‌یدکی خودرو تا روز گذشته  ۱۵ مهر فرصت دارند کالا‌های بدون شناسه را تعیین و تکلیف و برای آن‌ها شناسه دریافت کنند.

به گفته او، از این پس تولیدکنندگان لوازم‌یدکی باید تولیدات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، عرضه‌کنندگان لوازم‌یدکی هنگام خرید از تولیدکنندگان به شناسه و کد رهگیری کالا توجه کنند.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت این را هم گفت: پس از تاریخ مذکور بازرسان قطعات و لوازم‌یدکی بدون شناسه در سطح بازار را مطابق قانون قاچاق دانسته و آن را جمع‌آوری خواهند کرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی