آغاز به کار هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو


کد خبر : ۱۷۹۰ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۸-۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو صبح امروز (دوشنبه ٩ آبان ماه) با حضور معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت،  معاون صنایع عمومی وزارت صمت و مدیرعامل سایپا و قطعه‌سازان کشور افتتاح شد. این نمایشگاه با مشارکت بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی آغاز به کار کرده است.  

به گزارش خبرقطعه؛ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو کشور با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی متشکل از ۴۵ شرکت دانش‌بنیان، بیش از ۵۰۰ تولیدکننده داخلی و ۵۵ شرکت خارجی از کشورهای چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه، هلند، امارات، هند، کره جنوبی، تایوان، ژاپن، اندونزی و… در متراژ بیش از ٧٠ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی با حضور اصناف و شاخه‌های صنعتی و خودرویی شامل ماشین‌آلات خودرو و سایر حوزه‌های مرتبط،  از امروز ٩ آبان ماه به مدت چهار روز (١٢ آبان ماه) از ساعت ۸ الی ۱۵ در حال برپا خواهد بود.

این نمایشگاه توسط منوچهر منطقی (معادن صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت)، محمد مهدی برادران (معاون صنایع عمومی وزارت صمت) در حضور محمدعلی تیموری (مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا)، عادل پیرمحمدی (مدیرعامل شرکت ساپکو)، محمدرضا نجفی‌منش (رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی) و سایر فعالان صنعت خودرو و قطعه کشور افتتاح شد.

در حاشیه این نمایشگاه، میان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور و گروه خودروسازی سایپا، تفاهم‌نامه همکاری با موضوع تولید خودروی اقتصادی امضا شد.

این تفاهم‌نامه به امضای عبدالله توکلی لاهیجانی (مدیر دفتر خودرویی وزارت صمت) به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، آرش محبی‌نژاد (دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی) و مهدی مطلب‌زاده (رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی) و محمدعلی تیموری (مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا)، رسیده است.

تفاهم‌نامه مذکور در راستای همکاری جدید و مشترک میان  زنجیره تامین و خودروساز و پیاده‌سازی رده‌بندی در قطعه‌سازی به امضا رسید.

مقرر شد تکوین محصول نهایی با رویکرد قیمت هدف توسط کنسرسیومی متشکل از قطعه‌سازان منتخب رده‌ یک و تحویل بسته قطعات منفصله و تولید در گروه سایپا با مشارکت در طراحی انجام شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی