نبود قطعات یدکی اصلی در بازار مردم را با مشکل مواجه کرده است


کد خبر : ۱۸۳۴ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۹-۱۴۰۱ - ۹:۲۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

نیک آیین گفت:کمبود قطعات اصلی در بازار، زمینه را برای سودجویی متخلفان فراهم کرده است؛ برخی این قطعات بی کیفیت را در بسته بندی قطعات اصلی و با نشان معروف به بازار عرضه می‌کنند

به گزارش خبرقطعه، علیرضا نیک آیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: امروزه صدمات زیادی در رابطه با استفاده از فیلتر‌های غیر استاندارد و تقلبی به خودرو وارد میشود؛ مشکل اصلی این است که نظارت مناسبی بر کار فیلترسازان نمی‌شود و در کارگاه‌های زیرپله ای، فیلتر‌های تقلبی ساخته میشود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با بیان اینکه فیلتر‌های غیر استاندارد خودرو یکی از عوامل خرابی موتور است و هزینه‌های گزافی را برای مالک به همراه دارد، افزود: فیلتر قلب موتور است و اگر کیفیت لازم را نداشته باشد قطعات، صدمات زیادی به خودرو وارد می‌کند‎‎.
نیک آیین گفت:علاوه بر تولیدکنندگان زیرپله‌ای فیلتر خودرو در کارخانجات تولیدی استفاده از نوع و متراژ کاغذ استاندارد برای تولید فیلتر نیز رعایت نمی‌شود و کیفیت لازم را ندارد،اگر بهترین روغن موتور هم استفاده شود در صورت استفاده از فیلتر هوای تقلبی، آن روغن از صافی عبور نمی‌کند و بار‌ها بعد از تعمیر موتور، خسارت سنگین به خودرو وارد می‌شود، زیرا که روغن از صافی نتوانسته عبور کند.
وی با بیان اینکه آزمایشگاهی در تعمیرگاه‌های خودرو برای تشخیص قطعات تقلبی و اصل وجود ندارد، افزود: کمبود قطعات اصلی در بازار، زمینه را برای سودجویی متخلفان فراهم کرده است؛ برخی این قطعات بی کیفیت را در بسته بندی قطعات اصلی و با نشان معروف به بازار عرضه می‌کنند به نحوی که اصل یا تقلبی بودن آن مشخص نیست

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی