دسترسی قطعه‌‌‌سازان به منابع مالی ایران‌‌‌خودرو تسهیل می شود


کد خبر : ۱۸۹۶ | تاریخ انتشار : ۱۴-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از اجرای پروژه بزرگ تامین مالی زنجیره تامین قطعه در ساپکو خبر داد و گفت: براساس این پروژه، تمامی مجموعه‌‌‌های موجود در زنجیره تولید قطعه تامین مالی می‌‌‌شوند و با بهره‌‌‌مندی از تمام ظرفیت‌های ایران‌خودرو و بانک‌تجارت و در صورت توافق، حدود ۴۵‌هزار میلیارد تومان به این پروژه اختصاص خواهد یافت. مهدی خطیبی در حاشیه نشستی با مدیرعامل بانک‌تجارت، با اشاره به تاسیس شعبه ویژه بانک‌تجارت در محل شرکت ایساکو به‌منظور تسهیل دسترسی ساپکو و قطعه‌سازان به این بانک در آینده نزدیک، گفت: پروژه مشترک +SCF در این شعبه ویژه کلید خواهد خورد.

به گزارش خبرقطعه، مهدی خطیبی در حاشیه نشستی با مدیرعامل بانک‌تجارت، با اشاره به تاسیس شعبه ویژه بانک‌تجارت در محل شرکت ایساکو به‌منظور تسهیل دسترسی ساپکو و قطعه‌سازان به این بانک در آینده نزدیک، گفت: پروژه مشترک +SCF در این شعبه ویژه کلید خواهد خورد.

وی با بیان اینکه بانک‌تجارت همواره بانک اول ایران‌خودرو به شمار می‌رود و از سال‌های گذشته همکاری خوبی میان این دو مجموعه شکل گرفته است، گفت: به همین دلیل در نشست‌های متعدد با این بانک، استراتژی‌های آینده در خصوص همکاری‌های فی‌‌‌مابین طرح و برنامه‌ریزی می‌شود.

خطیبی با بیان اینکه در حال حاضر سطح همکاری ایران‌خودرو و بانک تجارت روی ۳۰‌درصد گردش مالی سالانه و ۳۰‌درصد فعالیت تامین مالی ایران خودرو است، اظهار کرد: طبق برنامه‌‌‌ریزی صورت‌‌‌‌گرفته، در گام نخست این عدد به ۳۵‌درصد افزایش خواهد یافت.

وی هدف اصلی این اقدام را انتفاع همه مجموعه‌های دخیل در زنجیره تامین قطعه به اندازه سهم خود از زنجیره نقدینگی ایران‌خودرو دانست و تصریح کرد: این موضوع سبب ایجاد شفافیت در پرداخت‌‌‌ها و دریافت‌‌‌ها شده و با پرداخت اتوماتیک توسط بانک، تمام توان ما در ساپکو صرف تامین قطعات و ارتباط موثر با سازندگان می‌شود.

خطیبی با بیان اینکه قرار است نمایندگانی از ایران‌خودرو و بانک‌تجارت اقدامات اولیه را برای دست‌یابی به تفاهم‌نامه مشترک در خصوص پروژه +SCF انجام دهند، یادآور شد: این پروژه تا پیش از این با تامین مالی کمتری در ساپکو انجام می‌شد که از پروژه‌های موفق ایران‌خودرو و ساپکو به شمار می‌رود و در صورت تحقق می‌تواند الگویی برای تمام خودروسازان و صنایع کشور باشد

.هادی اخلاقی فیض‌آثار، مدیرعامل بانک تجارت نیز در حاشیه این نشست با اشاره به سابقه چند دهه همکاری این بانک و ایران‌خودرو به‌عنوان دو مجموعه بزرگ اقتصادی کشور گفت: همکاری با خودروسازی به‌‌‌عنوان یکی از مهم‌ترین پیشران‌‌‌های اقتصاد کشور را افتخار خود می‌‌‌دانیم و بر این باور هستیم که پیشرفت این صنعت استراتژیک، عملا در بسیاری از حوزه‌‌‌های اقتصادی به‌ویژه اشتغال‌زایی جوانان تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی