کاهش ۵۰ درصدی سرمایه قطعه سازان بواسطه تاخیر درتعدیل قرارادادها


کد خبر : ۱۹۱۹ | تاریخ انتشار : ۲۰-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

تاخیر درتعدیل قرارادادها ارزش سرمایه ما را براساس تورم موجود به نصف کاهش داده است. علاوه برآن عدم وجود نقدینگی توان ادامه حیات را از ما سلب کرده  

ابوالقاسم حبیبی مدیرعامل شرکت قطعه سازی ایفا افزون در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه افزایش نرخ ارز را به طور تقریبی  ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: این افزایش ۳۰ درصدی در حدودا ۵۰ درصد بر دسترسی ما به مواد اولیه و همچنین تولید محصول تاثیر منفی گذاشته است.

حبیبی ادامه داد : تاخیر درتعدیل قرارادادها ارزش سرمایه ما را (براساس تورم موجود) به نصف کاهش داده است. علاوه برآن عدم وجود نقدینگی توان ادامه حیات همچون گذشته را از ما سلب کرده، چرا که در حال حاضر ارزش تولیدات ما با ضرر بسیار زیادی رو برو شده است

مدیرعامل شرکت قطعه سازی ایفا افزون معتقد است اگر سرمایه استفاده شده در تولیدات صرف خرید دلار و سکه می شد قطعا سود بیشتری حتی نسبت به تعدیل قراردادها (همین حالا) برایشان حاصل می شد. اما این درحالیست که حتی دیگر نمی توانند ضرر وزیان افزایش هزینه ها را بپردازند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی