خصوصی سازی صنعت خودرو و ارتباط با خارج از کشور، ناجی قطعه سازان از وضعیت کنونی است


کد خبر : ۱۹۶۵ | تاریخ انتشار : ۰۳-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت بهسازان افراپالایه، کمک و ایجاد خودروسازی خصوصی و مستقل جهت کار آزاد، ایجاد بازار قطعه در خارج از کشور برای کسب و کار آزاد و جلسه با قطعه سازان و خودروسازان خارجی جهت تسهیل همکاری در خارج از کشور از جمله عوامل رها کننده قطعه سازان از وضعیت بحرانی کنونی عنوان کرد.

اصغر کاظمی مدیرعامل شرکت بهسازان افراپالایه در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه گفت: در تعدیل دیر هنگام قراردادها در ابتدای کار،  برنامه ریزی های بیلان مالی و هزینه ها و برنامه ریزی تولید را مختل می شود و سپس تولید کننده انگیزه بالای خود جهت تولید بیشتر و با کیفیت را از دست می دهد و این یعنی سیر نزولی یک مجموعه. به بیان دیگر تعدیل دیر هنگام از نظر مالی، مرگ اقتصادی یک مجموعه را در پی دارد . زیرا، درصد سود محصول کمتر از تورم ناشی از دیر کرد است و در عمل مجموعه هیچ سودی و پیشرفتی نداشته است .

او با بیان اینکه هزینه مواد اولیه نسبت به اسفند ماه ۱۴۰۰ به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته و افزایش قیمت کمتر از این درصد است، می گوید:در صورت تامین مناسب سرمایه در گردش ، میتوان بهتر برنامه ریزی کرد و مجموعه بهسازان افرا پالایه می تواند افزایش تولید خود را ۳ برابر تولید شرایط فعلی کند. (۳۰۰% افزا

یش تولید )

مدیرعامل شرکت بهسازان افراپالایه همچنین اظهار داشت: از انجمن قطعه سازان این خواهش را دارم که کارگروه ها و کارگاه های مربوط به صنف شغلی را فراهم کنند تا حداقل در این شرایط رکود ، علم و تجارب کاری افزایش پیدا کند .

از دیدگاه او کمک و ایجاد خودروسازی خصوصی و مستقل جهت کار آزاد، ایجاد بازار قطعه در خارج از کشور برای کسب و کار آزاد و جلسه با قطعه سازان و خودروسازان خارجی جهت تسهیل همکاری در خارج از کشور از جمله عواملی هستند که برای رهایی قطعه سازان از وضعیت بحرانی کنونی پیشنهاد می شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی