۹۰درصد از بهای‌خودرو در بورس باید سهم‌خودروساز شود/ روندعرضه به شکل‌کنونی پذیرفته نیست


کد خبر : ۱۹۹۷ | تاریخ انتشار : ۱۰-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

به گفته مدیرعامل شرکت صبوران پلیمر؛ عرضه خودرو در بورس کالا درصورتی پذیرفته است که ۹۰ درصد از بهای کشف شده خودرو، سهم خودروساز باشد.

سعید صبوری مدیر عامل شرکت صبوران پلیمر در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه دررابطه با عرضه خودرو دربورس می گوید: روشی که در حال حاضر برای عرضه خودرو به مشتریان در پیش گرفته شده نه به سود خودروساز است و نه به سود مصرف کنندگان واقعی و مردم، چراکه خودروها در یک رقابت سوری به فروش می رسند.

صبوری تاکید کرد: عرضه خودرو در بورس کالا در صورتی پذیرفته است که ۹۰ درصد از بهای کشف شده خودرو،  سهم خودروساز باشد، در غیر این صورت باید منتظر باشیم تا روز به روز بر زیان انباشته صنعت خودرو افزوده شود.

او با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس در هیچ کجای دنیا وجود ندارد؛ معتقد است: آمدن خودروها به بورس کالا یک دلال دیگر را به جمع دلالان خودرو اضافه کرده است. بدین گونه که یک خودرو ۱۸۰ میلیون تومانی با قیمت ۳۸۰ میلیون تومان همراه باارزش افزوده به خریدار کذایی بورس می رسد. این درحالیست که همین خودرو بعد از ورود به بازار آزاد بیش از ۶۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

این عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان استان تهران با اشاره به عدم همخوانی قیمت دستوری وقیمت کشف شده خودروها در بورس کالا اظهار داشت: اگر مصرف کننده واقعی مدنظر است باید به خودروساز اجازه داده شود تا تولیدات خود را به قیمت واقعی به فروش برساند و از طرح های مختلفی از جمله پیش فروش خودرو و… استفاده کند. اما در صورتی که نتوانست به تعهدات خود عمل کند مشمول جریمه شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی