در کجای دنیا مردم برای خرید خودرو ثبت نام می کنند؟


کد خبر : ۲۰۱۱ | تاریخ انتشار : ۱۳-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از نظر کارشناسان عرضه خودروهای گران قیمت در بازار بورس نتیجه قابل قبولی در کاهش قیمت داشته است اما عرضه خودروهایی که درسبد مصرفی مردم قرار داشته و امروز مردم برای خرید آنها در صف هستند در بورس کار اشتباهی است.

به گزارش خبرقطعه و به نقل از ایسنا، مجتبی یوسفی با اشاره به وضعیت بازار خودرو و عرضه خودرو در بورس، بیان کرد: برای پایان دادن به قصه پرغصه خودرو دو روش وجود دارد تا نارضایتی مردم هم در بحث قیمت و هم در بحث کیفیت خودرو مرتفع شود. تجربه موفق دنیا نیز این دو راه را تایید می کند. اول اینکه باید عرضه و تقاضا در بازار خودرو به تعادل برسد. قیمت خودرو در کارخانه با قیمتی که به دست مصرف کننده می رسد باید برابر باشد. در کجای دنیا مردم برای خرید خودرو باید ثبت نام کنند تا بر اساس شانس در بین چند میلیون نفر اسم آنها دربیاید؟

واردات خودرو در لایحه بودجه سال آتی نیز دیده شده است

وی در ادامه اظهار کرد: در وهله اول باید عرضه و تقاضا در بازار خودرو تنظیم شود. به دلیل عقب افتادگی در زمان تحویل خودرو به دنبال سوء مدیریت‌هایی که در این بخش صورت گرفته است شاهد ایجاد فاصله بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو هستیم. مجلس برای رفع این شکاف به دنبال واردات خودرو رفت. علی رغم مقاومت های صورت گرفته بحث واردات خودرو شروع شد و خوشبختانه در بودجه سال آینده نیز این موضوع دیده شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این واردات می تواند بخشی از نیاز بازار را پاسخ دهد، اما نکته حائز اهمیت این است که عرضه خودرو به هر روشی که قرار است اتفاق افتد باید به این امر بینجامد که حباب بین عرضه و تقاضا در این بازار شکسته شود. بر اساس نظرات کارشناسان بورس برای عرضه خودروهای گران قیمت خروجی مثبتی داشته است، اما برای عرضه محصولات شرکت‌هایی مانند ایران خودرو و سایپا که مردم در صف هستند مناسب نیست.

بورس برای عرضه خودروهای بالای ۱/۵ میلیارد مناسب است

وی در ادامه تاکید کرد: بورس محل مناسبی برای عرضه خودروهایی که در سبد مصرفی مردم قرار دارند نبوده و عرضه این خودروها در بازار بورس کار غلطی است. عرضه خودروهای بالای ۱/۵ میلیارد در بورس سبب شد تا مقداری قیمت آنها کاهش پیدا کند. هر طرحی که بناست در حوزه خودرو اجرایی شود باید به این امر کمک کند که فاصله بین عرضه و تقاضا در این بازار کاهش پیدا کند تا این میزان در حوزه قیمت در حق مردم اجحاف نشود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی