رانت ناشی از قرعه‌کشی دوباره به جیب سوداگران می‌رود


کد خبر : ۲۰۱۴ | تاریخ انتشار : ۱۶-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از طرح واریز مبلغ خودرو پیش از قرعه کشی گفت: با شرط جدید خودروسازان، خودرو نصیب اقشار کم درآمد نمی‌شود و به دست دلالان می‌رسد در واقع رانت ناشی از قرعه‌کشی دوباره به جیب سوداگران می‌رود.

به گزارش خبرقطعه به نقل از خانه ملت، روح اله عباس پور درباره شروط جدید خودروسازان مبنی بر واریز بخشی از قیمت خودرو برای ثبت‌نام در طرح‌های قرعه‌کشی، گفت: این اقدام نادرست است، زیرا با این شرط افراد کم درآمد نمی‌توانند مشارکت کافی داشته باشند و صرفا افرادی که پس‌انداز دارند می‌توانند در طرح‌های قرعه‌کشی شرکت کنند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این افرادی که نقدینگی و توانایی مالی چندانی نداشتند، پس از اینکه در طرح‌های قرعه‌کشی برنده می‌شدند با فروش کالاهایی مانند طلا و… ، پول خرید خودرو را به حساب خودروسازان واریز می‌کردند اما در حال حاضر که ناچارند، بخشی از قیمت خودرو را پیش از انجام قرعه کشی در حساب وکالتی واریز کنند، نمی‌توانند در این طرح‌ها شرکت کنند و فقط افرادی که پس انداز دارند، می تواند از این طرح‌ها استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با شرط جدید خودروسازان، خودرو نصیب نیازمندان نمی‌شود و به دست دلالان می‌رسد در واقع رانت ناشی از قرعه‌کشی دوباره به جیب سوداگران می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: واریز بخشی از پول خرید خودرو به حساب بانک‌ها موجب می‌شود که خودروسازان بتوانند از برخی مزایای بانکی مانند تسهیلات استفاده کنند. در طرح‌های خودروسازان برای فروش خودرو ابتدا باید قرعه‌کشی انجام شود تا افراد متقاضی پس از برنده شدن با مدیریت پس اندازها، هزینه خودرو را بپردازند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی