خودروسازان به طور دستوری و با وقت کشی از تعدیل قراردادها طفره می روند


کد خبر : ۲۰۴۰ | تاریخ انتشار : ۱۹-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل گروه لک می گوید: خودروسازان بصورت دستوری و با وقت کشی از به روز رسانی قراردادها در زمان موثر خودداری می کنند و پول و سرمایه قطعه ساز را تحت عناوین مختلفی همچون بروز رسانی، پرت مواد و… نزد خود بلوکه می کنند.

محمود لک، مدیرعامل گروه صنعتی لک در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه گفت: با افزایش لحظه ای نرخ ارز و عدم ثبات آن ، امکان تعیین قیمت تمام شده و به تبع آن قیمت گذاری به نحوی که سود آور باشد از بین می رود . حتی این امکان وجود دارد که  قیمت تعیین شده در دوره ای ضرر هم داشته باشد.

مدیرعامل گروه لک تاکید کرد: خودروسازان بصورت دستوری و با وقت کشی از به روز رسانی قراردادها در زمان موثر خودداری می کنند و پول و سرمایه قطعه ساز را تحت عناوین مختلفی همچون بروز رسانی، پرت مواد و… نزد خود بلوکه می کنند .

او تاخیر در به روز رسانی قراردادها را به شدت به زیان قطعه ساز عنوان کرد وگفت: قطعه ساز باید تنخواه لازم راجهت تامین مواد اولیه که دچار افزایش قیمت شده اند  فراهم کند (با اما و اگر و تأخیر خودروساز بپذیرد که تا کنون نپذیرفته) و در نهایت تعدیل را هم به صورت ریالی و با ارزش از دست رفته ناشی از تورم دریافت کند به این معنا که نسبت به ابتدای سال دچار کاهش سرمایه شده است.

محمود لک در پاسخ به این سوال که اگر این تعدیل ها همین امروز هم صورت گیرد، با براورد هزینه ها چقدر در کاهش ارزش سرمایه شما تمام شده است؟ اعلام کرد:حداقل مطابق با تورم ۱۰۰  درصد در کاهش ارزش سرمایه موثر است زیرا نرخ تورم بانکی متوسط کالاهایی را در بر می گیرد که اغلب در سبد خرید صنعتگر موثر نیست. لذا بطور واقعی حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد از نرخ تورم اعلامی بالاتر است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی