امسال هر بلایی که می شد بر سر تولید و قطعه سازی بیاوریم ، آوردیم


کد خبر : ۲۰۷۴ | تاریخ انتشار : ۳۰-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

این روزها شاهد “دلال پروری” عجیبی در کشور هستیم که ریشه های تولید را می جوند و فربه تر می شوند.که متاسفانه عواقب میان مدت و بلند مدت این موضوعات در سطح کلان خود را نشان خواهد داد.

جواد علی نژاد مدیرعامل شرکت دانش بنیان فنرلول ایران در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه گفت: صنعت قطعه سازی سال ۱۴۰۱ را با فشار بی منطق ۵۷ درصدی افزایش حقوق ها شروع کرد و در ادامه با تورم روز افزون و افزایش شدید نرخ ارز مواجه شد که با عدم تعدیل قرارداد ها، کاهش ارزش سرمایه تولید کنندگان ، افزایش نرخ مواد اولیه و نقدی بودن آن (در کنار کاهش کیفیت) ، افزایش هزینه های لجستیک ،  معوقات بالا ‌‌و طولانی شدن دوره وصول مطالبات ، فشار تحریم ها ، قوانین گمرکی ، کمبود انرژی ، مشکلات منابع انسانی و عدم حمایت بانک ها و دولت در جبران نقدینگی دست و پنجه نرم کرد.
او در ادامه افزود: به گمان بنده ، اعتبار و قدرت هر کشوری به “تولید ثروت “ و رشد صنعت آن است و اولویتی بالاتر از حمایت از صنعت نباید در دولت وجود داشته باشد ولی متاسفانه در عمل بر خلاف شعار سال ، امسال هر آنچه بلایی که می شد بر سر تولید بیاوریم آوردیم.
جواد علی نژاد با تاکید بر مظلوم واقع شدن صنعت قطعه سازی؛ خصوصا شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: در حال حاضر با صنایع تولیدی نحیف ، منفعل و رو به عقب روبرو هستیم که این روزها به سختی درگیر گذران امورات خود و شاهد کاهش ارزش تولید و سرمایه های خود هستند.
البته به صورت برعکس ، این روزها حال و روزگار دلالان عالی و شاهد “دلال پروری” عجیبی در کشور هستیم که ریشه های تولید را می جوند و فربه تر می شوند.که متاسفانه عواقب میان مدت و بلند مدت این موضوعات در سطح کلان خود را نشان خواهد داد.
براساس اظهارات مدیرعامل شرکت دانش بنیان فنرلول ایران؛ در این شرایط انتظار می رفت انجمن با درایت و اقدامات موثرتر وارد عرصه حضور می شد و ضمن استفاده از ابزارهای سیاسی و روابط خود ، در جهت جبران اندکی از فشارها قدم بر می داشت.
او معتقد است که در شرایط فعلی نباید استراتژی مماشات و تامین منافع شخصی را برگزید و باید با اتحاد ، اقدامات جدی ای در جهت پیگیری و بهبود شرایط بر می داشتیم. به عنوان مثال می توان به اعمال فشار جهت تعدیل قرارداد ها در بازه های سه ماهه، کاهش دوره وصول مطالبات و تعریف اقدامات جدی به وزارت خانه جهت تامین مواد اولیه و ارز و… اشاره کرد.
گفتنی است شرکت دانش بنیان فنرلول ایران با بیش از ۴۰ سال سابقه تولید انواع فنر ، افتخاراتی منحصر به فرد در کارنامه خود دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد: اولین شرکت ایرانی صادر کننده مستقیم به پژو فرانسه ، اورنده گواهینامه های مدیریت کیفیت به صنعت ایران ، برترین واحد تحقیق و توسعه کشور ،منتخب پژو و رنو و سال ها همکاری مشترک ، برترین تامین کننده رنو در سال ۲۰۱۵ ، انتشار ۱۵۰۰ مقاله علمی با دانشگاه و انتشار سه جلد کتاب و…

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی