ایتراک دروازه کیفیت صنعت خودرو می شود


کد خبر : ۲۰۹۰ | تاریخ انتشار : ۰۶-۱۲-۱۴۰۱ - ۹:۲۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از مشارکت با خودروسازی سایپا برای هم افزایی در ارتقای کیفیت محصولات خبر داد و گفت: بر اساس توافق با سایپا، با تملک بخشی از سهام ایتراک توسط مرکز نوآوری سایپا، این شرکت به عنوان مرکزی مشترک برای آزمایش و کنترل کیفیت قطعات و خودروهای دو خودروساز توسعه خواهد یافت.

به گزارش خبرقطعه به نقل از اقتصاد آنلاین؛ مهدی خطیبی در مراسم آغاز عملیات احداث ساختمان توسعه آزمایشگاه های مدرن شرکت آزمایش و تحقیقات قطعات و مجموعه های خودرو (ایتراک)، تصریح کرد: در تولید محصول با شرکای خارجی نیز ایتراک باید وارد عمل شده و نقش دروازه کیفی را به بهترین و اقتصادی ترین شکل ممکن ایفا کند.

وی با بیان این که پی گیری اجرای ۳۰ پروژه کیفی توسط شرکت ایتراک موجب زنده تر شدن و پویایی این مجموعه خواهد شد، با تاکید بر لزوم اجرای پروژه های تعریف شده در موعد مقرر، عنوان کرد: پروژه آزمایشگاه تونل باد که از سوی شرکت ایتراک کلید خورده است در تعامل و همکاری با دانشگاه جامع امام حسین(ع) صورت گیرد.

خطیبی افزود: استفاده از ظرفیت های دانش بنیان دانشگاه جامع امام حسین(ع) در عین حال که از منظر اقتصادی موجب بهینه تر شدن پروژه می شود، استفاده از ظرفیت و توان داخل را به همراه دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به احداث ساختمان توسعه آزمایشگاه های مدرن شرکت ایتراک، تاکید کرد: با توجه به توسعه فعالیت های این مجموعه، در آینده نیاز به فضای بیش تری برای فعالیت مجموعه ایتراک خواهد بود، بنابراین باید بنایی احداث شود که تا ۱۵ سال آینده بتواند جواب گوی نیازهای این مجموعه باشد.

وی با اشاره به این که حرکت از ساختار قطعه ای به سمت سیستم های مگاماژول و سیستم ها و زیرسیستم های خودرویی در شرکت ایتراک، اقدام بسیار خوبی بوده و منطبق با سیاست های گروه است، به افزایش سهم بازار ایتراک در خارج از گروه تاکید کرد.

خطیبی ضمن بیان این که به زودی گروه خودروسازی سایپا نیز سهام دار ایتراک خواهد شد، گفت: این اقدام در راستای انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک با سایپا در درون شرکت ایتراک است.

عبور ایتراک از درآمد ۲۰۰ میلیارد تومانی در سال جاری

در ادامه، مدیرعامل شرکت ایتراک با بیان این که این شرکت از سوی شرکت ساپکو در فرایند آزمون، تست، قطعات و فرآیند بسیار سنگین تامین قطعات نقش موثری ایفا می کند، گفت: اخیرا از سوی ستاد عالی کیفیت، ماموریت تایید اقلام خرید خارج و بازرسی قبل از حمل نیز بر عهده ایتراک گذاشته شده است و با تشکیل تیم مربوطه، از ابتدای دی ماه سال جاری این موضوع در حال انجام است.

داود جهاندیده، با بیان این که فعالیت های جاری ایتراک به بهترین نحو با افراد متخصص، به صورت پویا و گاه در سه شیفت و هم راستا با شرکت ایران خودرو و ساپکو انجام می شود، عنوان کرد: درآمد امسال شرکت ایتراک از مرز ۲۰۰ میلیارد تومان عبور کرده که این رقم حدود دو برابر درآمد سال گذشته این مجموعه است.

وی افزود: ردیف آزمون این مجموعه آزمایشگاهی از ابتدای سال تا کنون به ۱۵ هزار رکورد رسیده که این دستاورد نشان دهنده جدیت ایران خودرو در پی گیری مباحث کیفی است.

مدیرعامل شرکت ایتراک با اشاره به پروژه ساخت پنج هزار متر مربعی ساختمان سه طبقه در مجموعه ایتراک، یادآور شد: از سال ۱۳۷۶ تاکنون چنین پروژه ای تعریف نشده است و این اتفاق مهم در زمان مدیریت حال حاضر ایران خودرو در حال تحقق است و با نگاهی ملی در فضای خاکستری موجود در صنعت خودرو و نیز با شعار توسعه ایتراک برای فرزندان پرسنل ایتراک و آیندگان، این پروژه افتتاح خواهد شد.

به گفته وی، تجهیزات آزمون تست از طریق تامین خارج و از طریق معاونت خرید صورت گرفته و در هفته آینده بسیاری از این پروژه ها در کمیسیون بازرگانی آن معاونت تنظیم و اجرایی خواهد شد تا پس از پایان ساخت این ساختمان، این تجهیزات نیز مستقر شود.

جهاندیده با اشاره به توسعه فعالیت های برون سازمانی ایتراک و اخذ تفاهم نامه و اخذ قرارداد با برخی از خودروسازان کشور، بیان کرد: این اقدام در راستای درآمدزایی و اشاعه سیاست های گروه و استراتژی استفاده از تجهیزات و خدمات ایتراک در سطح کشور و هم راستا با سیاست های گروه صورت گرفته است.

وی با اشاره به احداث ساختمان توسعه آزمایشگاه های مدرن شرکت دانش بنیان ایتراک، با بیان این که هدف از این پروژه، توسعه آزمون های سیستم ها و مگاماژول هاست، اظهار کرد: ساختار سازمانی این مجموعه در حال تبدیل از ساختار قطعه ای به سیستم های مگاماژول، سیستم های پک و سیستم های خودرویی است و آزمایشگاه های ایتراک مرجع انجام آزمون های طرح جهش و تحول کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت ایتراک بیان کرد: از سوی دیگر توسعه آزمون های اجباری و قانونی و بحث استانداردهای ۸۵ گانه نیز در حال انجام است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی