خودروساز با وجود بهبود اوضاع از عمل به تعهداتش طفره می رود


کد خبر : ۲۱۰۳ | تاریخ انتشار : ۰۸-۱۲-۱۴۰۱ - ۹:۴۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت سازه پردازان با گلایه از فقدان یک مدیریت کلان برای ساماندهی خودروسازان می گوید: خودروسازان هربار به بهانه های مختلف از عمل به تعهدات خود طفره می روند و این درحالیست که با عرضه خودروهایشان در بورس شرایط بهتری را تجربه کرده و اوضاعشان بهبود یافته است.

بهمن شهریاری مدیرعامل شرکت سازه پردازان دررابطه با نرخ ارز در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه گفت: افزایش نرخ ارز از ۲ جهت تاثیر گذار است. موضوع اول قطعه سازانی هستند که مجبور به تهیه قطعات نیمه ساخته بوده و باید مواد اولیه را مستقیما از منابع خارج از کشور تامین کنند و موضوع بعدی قطعه سازانی هستند که از منابع داخلی بهره می برند. چراکه قیمت مواد اولیه داخلی همچون مس، فولاد ، آلومینیوم و… هم به تبعیت از بازار ارز افزایش قیمت داشته است . البته با در نظر گرفتن این نکته که تمامی این موارد در افزایش هزینه های سربار و… شرکت های قطعه سازی به ترتیبی که عنوان شد؛ اثر منفی می گذارد.

او با گلایه از فقدان یک مدیریت کلان برای ساماندهی خودروسازان می گوید: خودروسازان هربار به بهانه های مختلف از عمل به تعهدات خود طفره می روند و این درحالیست که با عرضه خودروهایشان در بورس شرایط بهتری را تجربه کرده و اوضاعشان بهبود یافته است.

به گفته او طی سال جاری  افزایش هزینه ها منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده کالا شده و مطالبات دریافتی ما هم از خودروسازان چندان تعریفی ندارد. در صورتی که این روند به همین صورت ادامه یابد دیگر توان تولید نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت سازه پردازان با اشاره به اینکه برخی از شرکت ها برای جبران بحران های مالی ناچار به دریافت تسهیلات گران قیمت شده و سود حاصل از فروش را (که تصور می کردند) بابت دریافت این تسهیلات از دست داده اند، می گوید: با تعدیل قراردادها بازهم ارزش سرمایه قطعه سازان بیش از ۵۰درصد از بین می رود.

بنابر اظهارات شهریاری؛ تمامی این موارد ظلم به قطعه ساز است. چراکه با ادامه دار بودن آن رانتی به نفع خودروساز شکل می گیرد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی