خودروی تولید داخل چقدر گران شد؟


کد خبر : ۲۱۵۸ | تاریخ انتشار : ۱۶-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

هنوز جزئیات افزایش قیمت‌ کارخانه ای خودروها اعلام نشده اما شنیده ها حکایت از آن دارد که میانگین افزایش قیمت ها در انواع خودروهای داخلی حدود ۲۷درصد است که این درصد در انواع خودروها متفاوت است.

به گزارش خبرقطعه به نقل از تسنیم، پرونده تغییرات قیمت انواع خودروهای داخلی  در جلسه روز گذشته شورای رقابت بسته شد و رسماً مجوز افزایش قیمت ها به خودروسازان صادر شد. بنا به گفته «سپهر دادجوی توکلی» مدیر روابط عمومی شورای رقابت، مصوبه افزایش قیمت‌ها بعد از تصویب اعضا برای ابلاغ به خودروسازان به وزارت صنعت ارسال می‌شود تا روند اجرای این مصوبه توسط سازمان حمایت انجام شود.

البته هنوز جزئیات افزایش قیمت‌ها اعلام نشده اما شنیده ها حکایت از آن دارد که میانگین افزایش قیمت خودروهای داخلی حدود ۲۷درصد است که این درصد در انواع خودروها متفاوت است.

پیش از این مدیر روابط عمومی شورای رقابت با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۲ قیمت کارخانه‌ای برخی خودرو‌های داخلی افزایش می‌یابد، اما ممکن است در مورد برخی خودرو‌ها این افزایش قیمت کمتر و در برخی دیگر این افزایش قیمت بیشتر باشد، تأکید کرده بود: افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو نزدیک به واقعیت است، اما واقعی نیست؛ در واقع براساس جلساتی که تشکیل شده این نتیجه حاصل شده که خودرو‌ها ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند، اما در بعضی خودرو‌ها این عدد می‌تواند کمتر از ۳۰ درصد و در برخی از خودرو‌ها نیز می‌تواند بیشتر از ۷۰ درصد باشد لذا در واقع میانگین افزایش قیمت می‌تواند درست باشد، اما دقیق نیست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی