متوسط افزایش قیمت جدید محصولات سایپا و ایران خودرو ۲۹ درصد است


کد خبر : ۲۱۷۱ | تاریخ انتشار : ۲۱-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: قیمت جدید کارخانه ای محصولات سایپا و ایران خودرو به صورت متوسط افزایش ۲۹ درصدی داشته است.

به گزارش خبرقطعه به نقل از سایپانیوز، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما در روز گذشته به بیان قیمت های جدید محصولات دو خودروساز بزرگ کشور پرداخت و افزود: آخرین افزایش قیمت خودرو مربوط به آذرماه ۱۴۰۰ بوده و از آن زمان تاکنون هیچ افزایش قیمتی برای نرخ های کارخانه ای سایپا و ایران خودرو اعمال نشده بود.

او افزود: شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان دو نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز برای تعیین قیمت خودروها هستند که حدود ۵ ماه قبل از سال جدید فعالیت خود را برای تعیین قیمت های جدید آغاز کردند.

تیموری تصریح کرد: این دو دستگاه، مبنای قیمت گذاری های جدید را بر اساس گزارش ۶ ماهه نخست حسابرسی شرکت های سایپا و  ایران خودرو قرار دادند، همچنین در شیوه دومی که مورد استفاده قرار گرفت سه خودروی خارجی که همتراز خودروهای ایرانی از نظر کیفیت و اندازه بودند مورد مقایسه قیمتی قرار گرفت.

او گفت: متوسط افزایش قیمتی که برای همه خودروهای این دو خودروساز پس از ۱۸ ماه اعمال شده، نزدیک به ۲۹ درصد است، به طوری که این افزایش در خودرویی نظیر شاهین سایپا ۱۸ و در کوییک اتوماتیک ۱۷ درصد است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: همچنین خودروهایی نظیر سمند، پژو۲۰۶، دنا، تارا و پژو پارس گروه صنعتی ایران خودرو افزایشی کمتر از ۲۹ درصد خواهند داشت.

او تاکید کرد: همه خودروهای داخلی که با نظر شورای رقابت، غیر رقابتی تشخیص داده شده اند در حیطه قیمت گذاری های این شورا قرار گرفته اند و نرخ های جدید امروز در سایت دو گروه خودروسازی بزرگ کشور بارگذاری خواهد شد.

تیموری خاطر نشان کرد: خودرویی نظیر شاهین که قیمت کارخانه ای ۳۰۴ میلیون تومانی دارد و با احتساب ۴۰ میلیون تومان عوارض به ۳۴۴ میلیون تومان عرضه می شد، اکنون با رشد ۱۸ درصدی در قیمت پایه مواجه می شود که به ۳۶۴ میلیون تومان خواهد رسید که با احتساب عوارض، قیمت خودرو به ۴۰۰ میلیون تومان می رسد که همچنان در مقایسه با قیمت بازار حدود ۶۷۰ میلیون تومان، تفاوتی چشمگیر خواهد داشت.

او تصریح کرد: میانگین قیمت های اولیه شورای رقابت بالای ۴۰ درصد بود که بعد از دستور معاون اول رئیس جمهور، قیمت ها مورد پالایش و بررسی قرار گرفت و قیمتی مد نظر واقع شد که بتوانیم افزایش تولید مناسبی را بر اساس آن انجام دهیم.

مدیرعامل گروه سایپا خاطر نشان کرد: با قیمت های جدیدی که لحاظ خواهد شد، امیدواریم که در سال جاری بتوانیم تولید و تیراژ خوبی را محقق کنیم، همچنان که اطلاع از ورود شورای رقابت و سازمان حمایت به بررسی و تغییر قیمت ها نزد گروه سایپا امید آفرین شد و در هفته نخست تولید مان در سال جاری رشد ۳۲ درصدی در تولید را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته محقق کردیم که در ۱۰ سال گذشته این تعداد تولید در هفته اول بی سابقه بوده است.

او همچنین با اشاره به پیش فروش های انجام شده تا کنون، تاکید کرد: مطابق قراردادهای منعقد شده بین خودروسازان و مشتریان، تحویل خودروها بر اساس قیمت های روز درب کارخانه خواهد بود و بر این اساس، مشتریان خودروها را با قیمت های مصوب جدید دریافت خواهند کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی